#1 Skrevet Oktober 15, 2010 (endret) heisann skulle kjøre hjem fra horten i dag og på vei hjem så begynne bilen og fuske litt. kunne gå flere mil normalt for å så plutselig kutte på sylinder nr 5. det skjer samma hvor mye gass jeg har. tilogmed på tomgang. sjekka ledninger til high output kittet fra 034 og fant ikkenoe galt her. bytta også tennplugger for å kunne utelukke dette. men kan det være en coil som holder på å ta kvelden? (disse som skal være så udødelige) det er litt vanskelig å vite hva det er siden feilen kommer og går med jevne mellomrom. forslag mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2010 034 coilene ryker over en lav sko, så skal ikke se bort ifra at det er de som er synderen, men normalt sett så ryker de og dør momentant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2010 hmmm ja det her blir en morsom feil å finne ut av tenker jeg da hvilken pinner går ut ifra hjernen til tenning da? kanskje jeg får målt litt der og sjekka den om det kanskje er den? men siden det er en feil som kommer å går så er det kanskje ikke så lett alikevel tror jeg kan utelukke bensin siden det lukter ganske greit av den når dette skjer. og når den da går normalt igjen så ryker den litt. tok komp test og det var ikke helt bra tall. men på sylinderen som ikke tenner så var det sef mest komp vil gjerne luke ut feilene før jeg drar motoren ut av bilen (overhaling) så jeg vet at den har virket når jeg tok den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2010 De vanligste feilene som har vært med dette coilkitet er coiler som ryker og irr i kontaktene. Så rengjør og inspiser de nøye i alle koblingene. Er sikkert mange som er fornøyd med coilene, men jeg har hørt om veldig mange som har problem, så dette er nok ikke akkurat ett produkt 034 har vært så heldige med. Hadde jeg hatt det kitet selv så vet jeg i alle fall at jeg ville byttet det ut med noe annet... Har du ohmet pluggkablene? De ryker også ofte... Skal være 5000ohm +- 1000 ohm. Har du prøvd å bytte coil 5 mot en annen? Må ha scoop for å få målt utgangen fra ecu som trigger coilene. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#s4mot Pinne 1-2-20-21-23 driver coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2010 har ikke ohmet kablen eller byttet coil nei. får gjøre det i morra da. kunne skjønt at det var coiler/kabler/plugger hvis den fuska når jeg fikk ladetrykk. men når den først fusker så er det samma om det er tomgang eller full gass. takk for hjelpa så langt iværtfall Ole setter stor pris på det. skal komme med en update i morra jeg. hvis jeg blir noe klokere da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2010 De vanligste feilene som har vært med dette coilkitet er coiler som ryker og irr i kontaktene. Så rengjør og inspiser de nøye i alle koblingene. Er sikkert mange som er fornøyd med coilene, men jeg har hørt om veldig mange som har problem, så dette er nok ikke akkurat ett produkt 034 har vært så heldige med. Hadde jeg hatt det kitet selv så vet jeg i alle fall at jeg ville byttet det ut med noe annet... Har du ohmet pluggkablene? De ryker også ofte... Skal være 5000ohm +- 1000 ohm. Har du prøvd å bytte coil 5 mot en annen? Må ha scoop for å få målt utgangen fra ecu som trigger coilene. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#s4mot Pinne 1-2-20-21-23 driver coilene. Er det ikke mulig å bruke en diode pære i mangel på scop ? De reagerer jo lynraskt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2010 har prøvd å kryssbytte mellom sylinderne og det er sylinderen som har den coilen som var på nr 5 som fusker av og til. så jeg får vel ta en sinna tlf til 034 og spørre hva for noe drit det her er da. regner med at problemet er løst da. oppdatering kommer så fort jeg har fått ny coil. (alt fra 1 uke til 4 mnd er min erfaring ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2011 noen mnder sia jeg fiksa det her. men fikk ny coil av 034 og problemet forsvant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...