Matt svart lakk for bunnpanne etc

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om matt svart lakk som kan brukes på feks bunnpanne, fmic rør og ellers diverse, trenger ikke nødvendigvis å være motorlakk som tåler høy temp. regner med dette har vært gjort av folk her tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ute etter det de kaller "Crackle Black". Ruglete matt sort finish?

international008.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ute etter det de kaller "Crackle Black". Ruglete matt sort finish?

international008.jpg

Hadde sikkert vært fett nok det der men det ligger mye tid bak for å få det slik, her må man vell gå over med varmepistol for å få lakken til å krakkelere/sprekke opp etter påføring. Jeg hadde mer tenkt meg en grunning å så lakk etterpå. Får vell ta en tur ut til lakkspes. å høre med de. Har jo en gammel bunnpanne jeg kan øve meg på først:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sprayer bare over slike ting med silkematt sort lakk kjøpt på Mekonomen, husker ikke merket, men tørker kjapt og sitter bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt varmebestandig lakk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt varmebestandig lakk...

Har prøvd meg på ulike slike før (på AL) men med det resultatet at en lite skramme med noe metallisk f.eks skrujern eller lign fører til at lakken flasser av og metallet blottes. En evt bunnpanne blir jo en liten skyteskive for småstein og lign så kunne tenke meg noe som holder. Mulig litt nøyere forberedelser som grunning/primer vill hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke meningen at du skal ripe opp lakken med skrujern eller lignende ;)

Men det er noen enkle ting alle som lakkerer ting må huske på:

-Vask grunndig. Lakk osv sitter ikke på en oljete bunnpanne.

-Matt ned det du skal lakke.

-Vask igjen.

-Legg grunning (Forskjellig grunning alt etter hva du skal lakke)

-Vent til grunningen er tørr.

-Lakk (Om du bruker sprayboks legger du flere tynne lag)

Matt svart sprayboks-lakk fåes kjøpt de aller fleste bilrekvestita butikker. (Om det var sprayboks du var ute etter?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett i gang Preben!

http://www.classicautoparts.no/public.aspx?pageid=29096&catID=23&Product=79

eller så kan vel du som ikke bruker bilen om vinteren skru av delene og sende dem til pulverlakkering?

Er ikke helt på den der pulver-lakk greien, matt svart lakk blir litt som svart dress. Kan brukes til alt og går aldri av mote!

Som Ronny sier sett igang er jo mye deler som skal av i vinter uansett;)Bunnpanna mi er pulverlakkert.

Lakket du den selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt på den der pulver-lakk greien, matt svart lakk blir litt som svart dress. Kan brukes til alt og går aldri av mote!

Lakket du den selv?

Nei kjøpte den ferdig pulver lakkert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei kjøpte den ferdig pulver lakkert:)

Bilde av den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av den?

her har du bilder

IMG_0059.jpg

IMG_0058.jpg

IMG_0057.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, ikke dumt. Lakket det selv? Ser du har forsterket 6mm plate i bunnen, samme som meg. Er din "baffled sump" dvs flere kammer slik at du ikke blotter pick-up en ved banekjøring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakka toppdekselet mitt med rød krympelakk her for i stund siden :)

blei utrolig bra, vansklig og se effekt på bildet jeg poster med tråden,

stikk ord er: renslighet. og VARME når lakken skal tørke, fortrinnsvis i varmt rom i ca 48T

jeg lakka i boden, og herda på badet på ~25 grader ca. blei bra. fåes i mange farger

kjøpt via gasolin

tåler varme

IMG_1272.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, ikke dumt. Lakket det selv? Ser du har forsterket 6mm plate i bunnen, samme som meg. Er din "baffled sump" dvs flere kammer slik at du ikke blotter pick-up en ved banekjøring?

Nope ikke baffeld sump.Kjøpte den fra seatcupora.net for gi bort pris ferdig pulver lakkert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope ikke baffeld sump.Kjøpte den fra seatcupora.net for gi bort pris ferdig pulver lakkert

Ja jeg mente jeg hadde sett denne før et sted:-) Jeg betalte en god del mer, rundt 300£ fra BDM men den var modifisert med oljekammere som har åpne og lukke mekanismer mellom kamrene slik at du sikret ved banekjøring. Denne må av en liten tur nå i nærmeste framtid så tenkte å lakke den i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg mente jeg hadde sett denne før et sted:-) Jeg betalte en god del mer, rundt 300£ fra BDM men den var modifisert med oljekammere som har åpne og lukke mekanismer mellom kamrene slik at du sikret ved banekjøring. Denne må av en liten tur nå i nærmeste framtid så tenkte å lakke den i samme slengen.

BDM sin er rimelig heftig da:)Din blir brukt mer på bane enn det min gjør da.;)Var inne på BDM sin men fikk denne så billig så kunne ikke la det gå fra meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.