Anbefalte innlegg

Hvis jeg har forstått det riktig så er kammene på 2,5 tdi motoren veldig dårlige?

Hvilke årsmodeller er dette snakk om?

Men hvis det er byttet kammer, er innbytte kammene av like dårlig kvalitet som de som satt i motoren fra fabrikken?

Takker for svar!

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 2,5tdi som har A som første motorbokstav har de dårlige kammene og vanlige vippearmer. De med B som første motorbokstav (stortsett fra 2003) har bedre kammer og rullevippearmer.

Om kammer byttes på en A utgave , og det byttes til orginale kammer, så er disse av bedre legering enn de som var fabrikksmontert, men man får ikke rullevippearmer uten å bytte til nye komplette topper.. Alle nye orginale topper har rullevippearmer om de kjøpes på vag delelager.

Alltså en 2,5tdi med A som første motorbokstav selv med nye kammer med bedre legering er ikke så bra som en som enten har fått nye topper av nye typen eller en med B som første bokstav da disse har rullevippearmer som sliter mye mindre på kammene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så selv om kammene har blitt byttet, og hyppige oljeskift er tatt etter det, så er det en sjans for at vippearmene kan bli såpass dårlige at toppen må byttes? Så hvor mange kjørte km er det snakk om at dette kan holde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så selv om kammene har blitt byttet, og hyppige oljeskift er tatt etter det, så er det en sjans for at vippearmene kan bli såpass dårlige at toppen må byttes? Så hvor mange kjørte km er det snakk om at dette kan holde?

Søk litt på forumet etter det, står veldig mye. :) Hadde tenkt på en sånn en 180hk`s sak jeg og , men har bare slått det ifra meg etter å lest hvor mye problemer det faktisk er med disse. Noen har også chippet tiptronicen, de er bare å holde seg unna, automaten er lagd av kjeks. Noen har også byttet kammer flere ganger til ca 220km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye kammene selv uten rullevippearmer er vesentlig bedre enn de gamle så ser ikke på det som et umiddelbart problem:) Men klart det er ingen tvil om at rullevipperamer gir enda mindre slitasje:)

Man kan aldri være 100% sikker her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye kammene selv uten rullevippearmer er vesentlig bedre enn de gamle så ser ikke på det som et umiddelbart problem:) Men klart det er ingen tvil om at rullevipperamer gir enda mindre slitasje:)

Man kan aldri være 100% sikker her.

Det skal jeg ikke motsi deg på, har sett flere historier her inne der de har vært byttet flere ganger da..:) Mulig det var før disse kom.

Eller at de bare fortsatte med longlife.. : bh :

Det jeg skulle fram til var at skal du ha en slik en så må de nesten være byttet og automat olje. Mange av de jeg har vært i kontakt med er enten stokk dumme eller så skjuler de det så godt de kan. Hvordan kan du ikke vite om denne problematikken når du eier en slik, bare løgn og oppspinn. : haha : Bare skriv Audi 2,5tdi på google, trenger ikke tilføye "problem", "feil" eller noe annet. Og ikke glem dieselpumpa denne er også en av mange kjempe kostnader. (her fins det løsninger da, siden det som oftest er elektronikk problem, går det ann å få sendt den til utlandet, for en vesentlig billigere reparasjon. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen forklare hvorfor det må rulle armer til for at det skal holde? Jeg tror ikke jeg har dett en slik rulle konstruksjon, Hvorfor kunne man ikke holdt fast ved det som fungerer? som i rekkefemmeren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se ¨på topplokks str og konstruksjon på v6 2,5tdi så ser man hvorfor den ikke kan være som r5:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.