Anbefalte innlegg

Da blir det nye piggdekk på Audi`n :) Men vet ikke om jeg skal ha hakka 5 eller 7, som jeg har forstått er vel 7 ett økonomi dekk som sparer veien. Men det som er kriteriet er at det ikke skal riste som f*** der det ikke er snø, og at det griper godt på alt underlag :P

 

Si hva dere mener og om dere har efaringer med noen av dem, eller har andre piggdekk som dere vil anbefale for en med ferskt førerkort ;)

 

Øyvind

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hakka 5 på min bil å er storførnøyd med det noe med det beste jeg har hatt på bilene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet Hakka 5 i fjor, stygg gode dekk :) rett og slett digg og ha skikkelig vinterdekk, bråker gjør dem heller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka 7 er bedre når det kommer til grep sidelengs. Har kjørt på begge deler og hadde gått for 7ern igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nye piggdekk på Audi`n :) Men vet ikke om jeg skal ha hakka 5 eller 7, som jeg har forstått er vel 7 ett økonomi dekk som sparer veien. Men det som er kriteriet er at det ikke skal riste som f*** der det ikke er snø, og at det griper godt på alt underlag :P

 

Si hva dere mener og om dere har efaringer med noen av dem, eller har andre piggdekk som dere vil anbefale for en med ferskt førerkort ;)

 

Øyvind

 

Hva med å prøve piggfritt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet Hakka 5 i fjor, stygg gode dekk :) rett og slett digg og ha skikkelig vinterdekk, bråker gjør dem heller ikke.

 

x2;);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med flere som mener H7 slapp piggene lettere enn H5.. Vet ikke om dette stemmer, evt om de har ordnet opp på årets modell.

Jeg kjører på Michelin XIN2, og er superfornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man vil at piggene skal holde lenger bør man kjøre særs forsiktig de første milene. Jeg er ikke over 50 de 5 første, da tåler dekkene utrolig mye etterpå. Kjører over et fjell til og fra jobb, mistet 1 pigg på mine 17" hakka 7 i vinter som var.

 

Har lagt Goodyear Extreeme på endel taxier, der sitter piggene selv om det kun er 2 mm igjen. Goodyeardekkene er også meget bra!

 

 

Innkjøringen avgjør mye hvor lenge du har pigger.

 

OBS: Innkjøring gjelder også selv om det ikke er nye dekk. Gummien slipper litt rundt piggen når de ligger en hel sommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve piggfritt? :)

 

Piggfritt er ikke noe jeg skal teste ut med en gang vertfall, må komme meg fram på disse dårlige ubrøyta veiene her også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt at hakka 5 har lengre pigger enn hakka 7 , stemmer detta ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grådi som dere hører da! :P Hakka 7 er et nyere og bedre dekk en Hakka 5. Hakka 5 er er gått over til å være "billig" dekket til Nokian da det er et gammelt mønster. Skal du ha det beste dekket kjøper du hakka 7, skal du ha et litt billigere kjøper du 5eren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 7 og hadde 5 , Og må si jeg likte 5`ern best :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Har lagt Goodyear Extreeme på endel taxier, der sitter piggene selv om det kun er 2 mm igjen. Goodyeardekkene er også meget bra!

 

Off topic men

 

Kan bekrefte dette jeg også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic men

 

Kan bekrefte dette jeg også :)

 

 

Tror også det!...

En kompis hadde ny bil, med "utslitte" pigdekk.. Plenty med pigger, enda dekkene var slitte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innkjøringen avgjør mye hvor lenge du har pigger.

 

Helt sant. På jobben min er det mange sjåfører på hver bil, og det sier seg selv at ikke alle er like forsiktige. Når vi da har nye piggdekk tar det ofte ikke mange månedene før alle piggene er forsvunnet fra fordekka. Etter noen måneder så må kanskje fordekka skiftes ut, og bakdekka får ny plass foran. Her blir da piggene sittende fint resten av vinteren, fordi de ikke ble utsatt for belastning de første milene, og piggene har dermed fått sette seg ordentlig.

 

Piggfritt er ikke noe jeg skal teste ut med en gang vertfall, må komme meg fram på disse dårlige ubrøyta veiene her også :P

 

Det er vel ingen sak? Du har ikke behov for pigger i dyp snø vel? Det er på blank is at piggene kommer til sin rett. I dyp snø er det dekkmønsteret, og dybden på dette, som tar deg frem, ikke om det er pigger eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er også en artikkel om hva en burde velge: http://www.dinside.no/852383/pigg-eller-piggfritt

 

Selv skal jeg ha piggdekk da jeg fort kan være borti 3-4 forsjellige fører på en dag med varierende veg standard..

 

Piggdekk er noe en kanskje bare har behov for noen få ganger i året, men de få gangene jeg så har behov for det, så SKAL jeg ha piggdekk :P

Hva andre velger får være dems sak ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt hakka 5. de er knall gode. har nå hakka 7. de er enda bedre. mister ikke pigger i likhet med foreks conti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens tema i lunchpausen var nettop dette. og kort oppsummert:

conti winter annonserer faktisk med å vere eneste merket med limte pigger. men det systeme fungerer heller dårlig.

Og de veggene er heller svake, så selv om du kjører med anbefalt dekktrykk, slites ytterkantene mer.

 

hakka 7 satte fartsrekord for piggdekk med bugatti med 321km\t, og hardkjør en hel dag uten å miste pigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.