hvem blir den heldige eier av denne?

Anbefalte innlegg

fortsatt fail å ikke ha 4x4.

 

Hvorfor ha en bil som kun fungerer bra på tørr varm asfalt?

 

At den kun fungerer bra på tørr, varm asfalt blir nå i overkant trangsynt å påstå, vil nå jeg mene... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe greit, jeg overdrev litt.

den kommer seg vel fremover på vått og snøføre og, men med 350 hesters motor er vel grep på dette føret vanskelig og oppnå ved full gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe greit, jeg overdrev litt.

den kommer seg vel fremover på vått og snøføre og, men med 350 hesters motor er vel grep på dette føret vanskelig og oppnå ved full gass.

 

Sikkert like umulig å få fremdrift på eksempelvis snø/isføre med 4wd også hvis en kjører rundt med gassen i bunn til enhver tid ;)

 

Lav vekt, sterk motor, bra understell og i dette tilfellet diff-sperre i hendene på en dreven sjåfør gjør nok denne til en livlig krabat på en svingete asfaltbane:)

Er vel de færreste som har full gass gjennom alt av svinger, uansett drivverksplattform..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fortsatt fail å ikke ha 4x4.

 

Hvorfor ha en bil som kun fungerer bra på tørr varm asfalt?

 

Hvorfor ha 4x4 når det må være vått eller snø for og klare og sladde;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEhehehe, jævlig morsomt at han synes 350 000 er for mye å betalt for en Focus, mens vi må opp på 1 000 000 for å diskutere prisen.... Syke, syke norge.

 

Uansett så synes ikke jeg den testen overbeviste meg hvertfall... De 90 hestene focusen har mer enn boxteren slår vel mer ut på mellomregisteret enn 0-100? Så hadde boxteren hatt litt mer power hadde den jo kjørt ifra focusen. Han sa jo selv at det bare var på strekkene at focusen føltes raskere. Og det vil jo si at bilen fremdeles taper i svingene mot bilen med 90hk mindre og rwd.

 

Står på det jeg har sagt hele tiden.. FWD fungerer helt fint og er flott til banekjøring og svingete kjøring så lenge det er satt opp riktig. Men jeg klarer ikke få det til å bli mer ideelt enn RWD/4x4 uansett. Hadde forden hatt drift på bakhjula i tillegg hadde den sikkert hatt enda et sekund forsprang på boxteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fet bil. En kompis fikk sin RS500 nå nylig.

 

Bilen er selvfølgelig dyr, men det er kun her i Norge at den er så hinsides ufornuftig.

 

Mener bilen kom på 240.000,- eks mva og engangsavgift. Greit når man eier firma og tar bilen ut av landet på eksport, og parkerer den i Spania. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEhehehe, jævlig morsomt at han synes 350 000 er for mye å betalt for en Focus, mens vi må opp på 1 000 000 for å diskutere prisen.... Syke, syke norge.

 

Uansett så synes ikke jeg den testen overbeviste meg hvertfall... De 90 hestene focusen har mer enn boxteren slår vel mer ut på mellomregisteret enn 0-100? Så hadde boxteren hatt litt mer power hadde den jo kjørt ifra focusen. Han sa jo selv at det bare var på strekkene at focusen føltes raskere. Og det vil jo si at bilen fremdeles taper i svingene mot bilen med 90hk mindre og rwd.

 

Står på det jeg har sagt hele tiden.. FWD fungerer helt fint og er flott til banekjøring og svingete kjøring så lenge det er satt opp riktig. Men jeg klarer ikke få det til å bli mer ideelt enn RWD/4x4 uansett. Hadde forden hatt drift på bakhjula i tillegg hadde den sikkert hatt enda et sekund forsprang på boxteren.

 

Boxteren er også betraktlig lettere.Og vekt er viktigere enn hester veit du;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ha 4x4 når det må være vått eller snø for og klare og sladde;)

 

Snakker jeg om sladding?

 

Hvis det var meg du hentydet til så bor jeg i høyden der man faktisk sliter med å komme seg hjem med noe annet enn 4x4 når vinteren virkelig kommer igang.

 

Lav vekt, sterk motor, bra understell og i dette tilfellet diff-sperre i hendene på en dreven sjåfør gjør nok denne til en livlig krabat på en svingete asfaltbane

Er vel de færreste som har full gass gjennom alt av svinger, uansett drivverksplattform..

 

Tenk å ha en bil med Lav vekt, sterk motor, bra understell, bra bremser OG 4x4?

Slik som denne, Enkelt å greit!

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=196578

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker jeg om sladding?

 

Hvis det var meg du hentydet til så bor jeg i høyden der man faktisk sliter med å komme seg hjem med noe annet enn 4x4 når vinteren virkelig kommer igang.

 

 

 

Tenk å ha en bil med Lav vekt, sterk motor, bra understell, bra bremser OG 4x4?

Slik som denne, Enkelt å greit!

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=196578

 

Ja var deg jeg hentydet meg til ja.Og ikke si at du kommer til og sladde litt med bilen i vinter;)var en spøk siden du skrev fwd=fail!!!Vil ha 4x4 jeg også for det er veldig bratt der jeg bor også men kommer meg opp for det, bare det er litt mer slit noen ganger:o og passaten er tung.Volvoen er fet den men hadde likt den også hvis det var fwd.Diff og ordentlig dekk hjelper mye på fwd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker jeg om sladding?

 

Hvis det var meg du hentydet til så bor jeg i høyden der man faktisk sliter med å komme seg hjem med noe annet enn 4x4 når vinteren virkelig kommer igang.

 

 

 

Tenk å ha en bil med Lav vekt, sterk motor, bra understell, bra bremser OG 4x4?

Slik som denne, Enkelt å greit!

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=196578

 

nå er jo ikke volvon en serie produsert bil enda værtfall og jeg er jo ikke i tvil om hvem av dem som ser grommest ut:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.