Pigg eller piggfritt i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe nye vinterdekk, men er usikker på om jeg skla ha pigg eller ikke. Piggdekk avgifta blir vel mest trulig tatt vekk iår også.

MEN hva mener folket i Trondheim er best og bruke her i byen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du kjøre bare i "sentrum" så går det gulle godt med piggfritt. Dog jeg holder med til pigg ute på landet. har selv pigg på S4en og piggfritt på A8en, begge med Nokian dekk. Prøvde piggfritt på s4en også mens synes de ble litt glatt når en skulle leke på isen :o

men det er no min meing da. Sikkert noen som mener no anna :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal primert kjøre i sentrum, men blir noen turer hjem iløpet av vinteren også. Dvs over Dovre og over Strynefjellet. Veit hjemme der jeg er ifra, er det enten regn eller is, så der er det bare pigg som funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte piggfritt uten problemer her i fjor vinter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går for piggfritt i år!

 

Av den enkle grunn at pigg bråker så sykt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggfritt, uten tvil! Kunne ikke falle meg inn å kjøre på piggdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt piggfritt i 8 år nå. Aldrig noe problemer. Har ogås piggfritt på RS2`n... Klart det blir glatt når man tar i litt... Men bedre enn at pigga står i hjulbuene :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggdekk er fint de to dagene i året det er skikkelig vinterføre, men ellers er det bare irriterende å kjøre med.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg og piggdekkene mine gliste godt de dagene i fjorvinter jeg kjørte forbi biler som lå strødd både opp den blankpolerte kneika etter bjørndalsbrua, opp nonnegata og opp dybdahlsvei ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greitt med piggfritt i Trondheim ja, brukt det to sesonger på rsn, men skal faktisk kjøre pigg i år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste piggdekkene jeg har hatt glede av i Trondheim var på terrengsykkelen!

Ellers gikk det i Nokian, og det fungerte fint mellom sentrum og Byåsen iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greitt med piggfritt i Trondheim ja, brukt det to sesonger på rsn, men skal faktisk kjøre pigg i år :)

 

Hvorfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi jeg fikk 4 stk 235 35 19 nokian hakka 5 til 5800 levert på døren, i motsetning til rsi/r til 11000 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi jeg fikk 4 stk 235 35 19 nokian hakka 5 til 5800 levert på døren, i motsetning til rsi/r til 11000 :)

 

Hvor bestilte du dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.