Golf cab mk1 rabbit med div feil. noen med forslag?

Anbefalte innlegg

heisann.

styrer litt med lekebilen om dagen så jeg kjøpte meg likegodt en bruksbil i dag.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24847199

det er da en golf cab 1981 mod. med 1,8 gti motor i følge selger. det var vist bytta ut til denna istede for 1,6 litern.

men så kommer det ei lita liste med feil da. veldig takknemlig hvis noen har forslag til hva/hvor/hvem som har deler til å kunne fikse dette. er helt grønn på deler til mk1 så detta kan bli morro :D

-motoren blir ikke varm. (iværtfall ikke på temp målern, er litt lunk i slangene da). selger mente termostat var tatt ut.

-stopper når jeg slipper gassen hvis den er varm.

-starter ikke før det er gått noen minutter når den er varm.

-kommer bare kald luft fra varmeapperatet. selv når jeg styrer den ventilen fra motor rommet.

får jeg fiksa det her så er jeg fornøyd en liten stund framover.

og hvis noen har noen kjipe vinterdekk på felg som passer denna bilen og som er i nærheten så skrik ut

på forhånd takk ;)

Mvh Lars Moe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort og godt; sjekk vannpumpe og termostat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp skal få gjort det. det er typisk at det er søndag i morra. får jo ikke tak i noen deler og jeg må til horten i morra.

men tror du dette kan ha sammenheng med hverandre? alle disse feilene? skal gå over å sjekke tenningsmerker og sånt i morra for å være sikker på at det er riktig satt opp. synes det var noe antydning til fusk også. så mulig tenninga står litt feil her.

er det samma termostat på alle 1,8 motorene? det så ut til at den sitter under vannpumpa? sånn at jeg bare kan stikke innom mekonomen/biltema et eller annet å få tak i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor skal da være en gti 8v fra en 86 mod golf.

gikk over i dag og sjekka etter luft lekkasjer. og den første klemma jeg kjente på var sef løs. stramma denna og nå stopper den iværtfall ikke.

spylte igjenom kjølesystemet med reint vann og der kom det mye gammal morro ut.

varmeregisteret har antageligvis grodd igjen (mye groms som kom ut uten at det hjalp noe på varmen) så jeg får vel prøve å sette inn et nytt et. noen som vet hvor jeg kan få tak i dette til en ålreit pris?

den ligger fortsatt høyt på tomgang og går dårlig når jeg trykker på gassen så jeg må vel stille tenninga på den (rakk ikke det i dag)`.

også var det giroverføringa da. det er skikkelig rørepinne med MYE slakk. hvor får jeg tak i nye foringer/stag så dette kan bli bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.