#1 Skrevet Oktober 17, 2010 (endret) Trenger litt hjelp med en A3 1.8T. Har en A3 1.8t som er chippet, men jeg er ikke fornøyd med effekten. Problem med softwaren kan vi bare se bort ifra, den er strøken. Etter tuning, begynte bilen og lugge mye på delgass, samt vi fikk kode på " trykkfall mellom turbo og innsug". Sjekket over slanger, men fant ikke noe suspekt. Skiftet til ny kraftigere resirk. Dette ble gjort før jeg hadde sett og prøvd bilen. Fikk henda på bilen nå på fredag, og gjorde noen logger med vag-com. Så fort at den ladet bare 0.35 bar, og den gikk rimelig dårlig. Koblet ut LMM, og da ladet den 1 bar som forspurt. Skiftet til en ny LMM, og da ladet den stabilt 1 bar, samt koden om trykkfall ble borte. Men syntes den fortsatt ikke gikk som den skal. Logget LMM igjen, og den økte fra 125g/s, til 145g/s med ny LMM. Er ikke dette fortsatt lite luftmengde på en 1.8t med chip? Trodde de skulle ligge rundt 170 g/s med chip. Ser også at turboen ikke lader fullt før etter 2700rpm, dette er jo aaaltfor sent. Kan det være gasspsjeldet som kødder her? N75 som gjør at den ladder sent? Tett katalysator? Legger ved loggen, den er noe kort, da vi måtte kjøre i rushen i byen og logge, så fikk bare brukt 2 gir. Log Audi A3..xls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2010 Måleblokk 32? på tomgang bare? Ikke lekasje i åndeslangen under innsug? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2010 Bilen står langt unna, så jeg har ikke mulighet og lese noe nå. Håper på og få tak i noe info før jeg tar en kikk på bilen neste gang. Hva er blokk 32? Og hva burde jeg se? Skal sjekke slangen neste gang jeg kikker på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2010 (endret) Hadde vel startet med en trykktest av ladetrykksystem. Mvb 32 viser korreksjons verdien til lambdasonden på tomgang og på dellast. høye positive verdier tilsier at bilen går for magert . Høye negative verdier tilsier at den går for fedt. Typisk symptom på ladetrykkslekasje er ca 0 verdi på visningsfelt 1 (tomgang), og høye negative verdier på visningsfelt 2 (dellast). Optimalt sett så ligger disse to rundt 0 begge to. Om man feks har et stort hull i en ladetrykksslange, så får man feks ofte høye positive verdier på tomgang, da det ikke er trykk i systemet og den drar falskluft, mens man får høye negative verdier i felt 2 når det er ladetrykk der som blåser ut istede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2011 Løsningen var noen vakumslanger som var morkne, samt åndeslanger fra blokka som var hull i. Litt kinkig og komme til, da de ligger under innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...