#1 Skrevet Oktober 17, 2010 Har merket meg at webastoen oppfører seg litt rart nå som kulden nærmer seg. Har ikke tenkt noe på det tidligere, da bilen er ganske nyinnkjøpt hos meg. Bilen er en 04 Touran. Problemet er at webastoen starter opp, for så å slå seg av rimeli kjapt. Prøvde i kveld å tvangskjøre den med vagcom, men da mistet jeg kontakten med bilen akkurat i det den holdt på å tenne. Så da ble den bare stående å starte å stoppe, starte å stoppe. Har lagt merke til at det røyk veldig mye av den tidligere, men nå ryker den ikke i det hele tatt. Tror ikke at den tenner i det hele tatt jeg. Men leste jo også det at jeg IKKE måtte koble fra vagcom'en når jeg tvangskjørte, kan det ha blitt mere problem ved at min hidden mistet kontakten med bilen da? For nå så får jeg heller ikke til å komme inn på [18 - Aux. Heater] [basic Settings - 04] Group 011. Noen som har ett godt tips eller råd til meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2010 Hei, hadde liknende problem at den ikke startet skikkelig. Dette er mange år siden (mer enn 10 år siden) og det var merket Webasto. Problemet var for lav spenning på batteri. Byttet batteri og alt var ok. Har du målt spenning på batteri? Kan være så enkelt som det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2010 jeg hadde også problemer med webasto på min 08mod. den startet opp, så stoppet den igjen mye røyk. Noen ganger gikk den helt fin. Hadde feilkode på sirkulasjonspumpe til vannet. Denne ble byttet på garanti, og etter dette virker den helt utmerket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2010 Feilkoder på den da ? Jeg hadde noen feilkoder som jeg fikk orden på, ende opp med ingen feilkoder og en varmer som ikke funket, byttet hele varmeren, ligger såpass dummt til at jeg så det som den beste løsningen, nummeroverført noen ganger så den er val kansje bedre også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2010 Prøv å lås opp igjen varmeren og tvangskjør den! hvis det kommer opp noe feilkoder i feillageret da så er det mest sannsynelig at du må overhale varmeren din, da burde du bytte brennkammer og tempfølere. kansje også skifte sirkulasjonspumpe hvis du føler for det og hvis det ligger feil på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 19, 2010 Hadde feilkode på den, men slettet den, og den dukket ikke opp igjen. Men når jeg nå prøver å komme meg inn på den, så får jeg bare feilkode om at jeg ikke kommer inn på den, for å prøve å tvangkjøre igjen. Noen som vet hvordan jeg resetter den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2010 Hadde feilkode på den, men slettet den, og den dukket ikke opp igjen.Men når jeg nå prøver å komme meg inn på den, så får jeg bare feilkode om at jeg ikke kommer inn på den, for å prøve å tvangkjøre igjen. Noen som vet hvordan jeg resetter den da? Får du ikke kontakt med tilleggsvarmeren med tester mener du? Evt. sjekk sikring i sikringsboks ved siden av batteri i motorrom, husker ikke plassering, men er en 20A (gul) sikring hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2010 hei mest sannsynlig er vannpumpen takket for seg eller er paa vei til og gjöre det. (den elektriske til web.) siden er det sprml om brennkammeret maa byttes etter det. Har skiftet en dröss av disse paa touran og fler. Hvis problemet ikke gir seg med, ny elpumpe for web. Da maa du ogsaa bytte brennkammer. BTDT:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2010 Får du ikke kontakt med tilleggsvarmeren med tester mener du?Evt. sjekk sikring i sikringsboks ved siden av batteri i motorrom, husker ikke plassering, men er en 20A (gul) sikring hvertfall. Får opp en feilmelding når jeg prøver å tvangskjøre webastoen, for å sjekke om den starter skikkelig da. Får bare opp dette her Jeg vet jo at sikringen fungerer, for jeg hører jo at den summer og går, og at den liksom prøver å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 21, 2010 Får opp en feilmelding når jeg prøver å tvangskjøre webastoen, for å sjekke om den starter skikkelig da.Får bare opp dette her Jeg vet jo at sikringen fungerer, for jeg hører jo at den summer og går, og at den liksom prøver å starte. Vet ikke om det er sånn her på vag-com men på vas går du værfall bare inn på tilpasnings kanal 42. setter den i 1 for å låse opp varmeren. så går du i grundinstillings kanal 11 og Aktiverer den. så skal den fyre. da må du ha varmen på for fult på varmeapparatet og ruse bilen til den er driftsvarm så du vet at vannpumpa går som den skal for ellers så kan den låse seg igjen hvis det blir for stor temp forskjell. så til slutt går du i grundinstillings kanal 33 og aktiverer den. da skal varmeren være oppe å gå. hvis ikke, så er det noe defekt på varmeren, enten vannpumpe, temp følere eller brennkammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 21, 2010 Hadde samme problemer på min webasto,ble bra med ny software oppgradering på møller. Tror dette gjelder mange webasto varmere,fikk oppgrderingen gratis! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 25, 2010 hvis man ikke kommer inn på kanal 11 som vist på bildet over her. så prøv å gå rett til kanal 33! er noen som man ikke kommer inn i kanal 11 spesielt caddy! hvis det ikke går i kanal 33 heller, da kan det hende det må fylles drivstoff i slangen til varmeren. dette gjøres da i guidafunksjoner på vas. vet ikke hvordan dette gjøres på vagcom. så prøv kanal 11 eller 33. er noen varmere som er utrolig vonde å tvangskjøre.! Og HUSK! tanknivået kan ikke være under reserve! da vil den bare skru seg av igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...