#1 Skrevet Oktober 17, 2010 Hei Er det noen som har snitt tegning eller exploided view av lasteventil til Golf GTI MK1? Jeg trenger også et bilde som viser hvordan dette er festet sammen på bilen. Dette hadde vært til stor hjelp. Mvh Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2010 Hei Er det ingen GTI-fantomer som kan hjelpe til her? Mvh Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2010 Hmm...stille a gitt! Ingen som kan hjelpe? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2010 Har ikke tilgang på spreng tegning. Har ikke oversikt over om det er mulig å spitte den og overhale heller. Min lekker gjennom på ene kretsen sånn at eg låser ene hjulet veldig lett, derfor oppgraderer eg til strupeventiler i vinter. Men den skal uansett monteres rett fremfor innfestningen på bakkaselen på førersiden, det er monteringsbrakett på alle nyere MK1 chassi, om braketten er der på pre 80 modeller har eg ikke kunnskap om. Montering krever også en "arm" som stikker fremmover på bakakselen, vis du ikke har last ventil fra før så mangler denne på bakakselen, dette kan sikkert lages, men du bør ha en GTI bakaksel å ta mål av sånn at det blir rett. Hva er grunnen til montering? skiver bak? Vis du sender meg en PM med mail adresse så kan eg sende deg bildet av den som er i ETKA. Pga eg er på begrenset internett så får eg ikke lastet opp bilder osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2010 (endret) Hei. Er det noen som vet om det lar seg gjøre å kjøpe denne ventilen ny eller repset? Den jeg har, kjøpte jeg i deler for en lang stund tilbake sammen med noen andre deler. Så jeg vet ikke om jeg har alle delene engang. Jeg tror også det er brukt endel slegge-triks når den er blitt demontert. I tillegg så noen av tettningsringene ødelagt samt litt riper i sleiden som benyttes i for regulering av vesker betyr trøbbel...akkurat som Hans nevner over her. Legger ved et bilde....er dette rekkefølge mon tro, noen deler som mangler? Jeg trenger også hjelp til hvordan dette skal kobles. På illustrassjonbilde Nedenfor så har jeg skrevet opp nummer på portene på ventilen, noen som kan fortelle hva som skal hvor? Nr. 4 porten er gjemt bak vipperarmen på bildet. Takker for alle bidrag. Mvh Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2010 Dette ka vel kanskje bidra litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2010 Herre Jesus Kristus og fred på jorden! Mange mange takk! Er det noe sted mann kan finne slik info? Mvh Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2010 Herre Jesus Kristus og fred på jorden! Mange mange takk! Er det noe sted mann kan finne slik info? Mvh Jørn vagcat.com fant jeg det, registrer deg og start bla i bibelen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2010 Registrert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2010 oppfølgingsspørsmål fra meg: Hva gjør man med denne når bilen er senket? Da tror den vel at bilen er fullastet og bremser "mer" bak, noe som igjen gjør at hjulene låser seg raskere i all den tid faktisk bilen ikke er lasset ned med folk/bagasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2010 oppfølgingsspørsmål fra meg: Hva gjør man med denne når bilen er senket? Da tror den vel at bilen er fullastet og bremser "mer" bak, noe som igjen gjør at hjulene låser seg raskere i all den tid faktisk bilen ikke er lasset ned med folk/bagasje. Ved bruk av skiver bak: Slakker den helt av og evt drar fjæra slik at den blir lengere og ikke får noen virkning på den. Kan jo også ta av fjæra, men det er jo da en mangel Ved bruk av trommler bak: Justere ventilen i henhold til verkstedhåndbok. (husker ikke sikkert men mener det skulle være litt slakk på fjæra når en holdt armene til ventilen inntil slemplet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...