#1 Skrevet Oktober 17, 2010 (endret) Banka ut kryssbolten med en 3/8" forlenger , å oppdaga etterpå at det har kommet et hakk som vist på bilde. Jeg banka med en 15mm fastnøkkel, så ikke allverden med kraft jeg brukte. Mener jeg holdt forlengeren rett også, men ingen annen logisk forklaring på et slikt hakk. Ingen andre av stemplene hadde det. Kryssbolten ser hel og fin ut , så det må være gjort av meg. Kryssbolten glir lett igjennom, men kjenner hakket med fingeren. Er det mulig å file littebitte grann, og kjøre med dette stempelet? 3/8" forlengeren jeg brukte. Denne har jo ikke noen skarpe kanter heller, å rart man får til et slilt hakk med å slå med en liten fastnøkkel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2010 Fil litt på det så bør det gå helt greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2010 Nytt problem, bruker samme topic. Ser på stemplene at ventilene har vært å hilst på.. Hva tyder det på egentlig? Skal demontere toppen å sjekke ventilene, men stemplene går vel fint ann å bruke ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2010 Sjekk at stempelringene fremdeles går fritt i sporene sine. Du kan være uheldig slik at sporet til ringene akkurat under ventilen(e) traff har blitt litt klemt sammnen, og hvis ringene da sitter litt i klem kan de lett knekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2010 Enig i alle svar over her, forutsatt at dette ikke skal bygges om til en ekstrem racingmotor. Til en normal motor ville jeg ikke vært betenkt med å bruke dette opp igjen. VIlle nok slipt litt med dreml for å unngå skarpe kanter. Har sett vesentlig større skader på stempler som har vært gjenbrukt uten at det er oppdaget problemer ved driften i ettertid. Slike mekaniske påvirkninger og skarpe kanter kan initiere ytterligere sprekker ved ekstrem varme/trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2010 Sjekk at stempelringene fremdeles går fritt i sporene sine. Du kan være uheldig slik at sporet til ringene akkurat under ventilen(e) traff har blitt litt klemt sammnen, og hvis ringene da sitter litt i klem kan de lett knekke. De er allerede kasta, da jeg skal ha nye uansett. Men skal teste når jeg får nye! Enig i alle svar over her, forutsatt at dette ikke skal bygges om til en ekstrem racingmotor.Til en normal motor ville jeg ikke vært betenkt med å bruke dette opp igjen. VIlle nok slipt litt med dreml for å unngå skarpe kanter. Har sett vesentlig større skader på stempler som har vært gjenbrukt uten at det er oppdaget problemer ved driften i ettertid. Slike mekaniske påvirkninger og skarpe kanter kan initiere ytterligere sprekker ved ekstrem varme/trykk. BLir ikke noen ekstrem motor nei, men skal på med en GT28RS på rundt 1.5 bar osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2010 BLir ikke noen ekstrem motor nei, men skal på med en GT28RS på rundt 1.5 bar osv. 28RS på 1.5 bar høres morsomt ut. Stort eksoshus er det du skal bruke ? Og hva software ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2010 28RS på 1.5 bar høres morsomt ut. Stort eksoshus er det du skal bruke ? Og hva software ? skrev på rundt, for mener å ha lest at folk bruker gt38rs med alt fra 1.3 til 1.6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2010 Ikke sikkert du trenger så høyt i ladetrykk heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2010 skadene på krysspinne hulla ser jo på ingen måte nye ut da.. da burde de jo være "rene og blanke" men ser heller ut til at de er fylt av litt brent olje osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2010 I tillegg skal du ha banket rimelig hardt for å få til såpass merke, har vanskeligheter med å se for meg at man klarer det med en 15mm fastnøkkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2010 Jo, sant det. Men det var et uvanlig sted råden isåfall har laga et hakk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 30, 2010 Kanskje motor har vært åpnet før?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...