litt spm om mk2 og g60 89 - 92 motor

Anbefalte innlegg

har kjøpt inn en g60 motor med turbo og kjøpte med en golf 2 gti kasse som jeg hadde hørt skal passe til.

stemmer dette?

fulgte verken med noe starter til kassa og kan man da bruke en starter ifra en golf 1 90 HK?

åssen er det også med bensinpumpe. må jeg bytte til gti pumpe eller fungerer det med pumpa ifra en 90 HK? : P

motor festene har jeg også hørt at det er bare og smelle inn. er dette også fakta?

motoren skal ikke inn i bilen før til februar så har god tid : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjøpt inn en g60 motor med turbo og kjøpte med en golf 2 gti kasse som jeg hadde hørt skal passe til.

stemmer dette?

fulgte verken med noe starter til kassa og kan man da bruke en starter ifra en golf 1 90 HK?

åssen er det også med bensinpumpe. må jeg bytte til gti pumpe eller fungerer det med pumpa ifra en 90 HK? : P

motor festene har jeg også hørt at det er bare og smelle inn. er dette også fakta?

motoren skal ikke inn i bilen før til februar så har god tid : )

Hvis du skal bruke "GTI" kasse / 020 kasse så må du også bruke svinghjul,lamell og trykkplate fra den type bil, fra en GTI med riktig splines til kassa.

Starter kan du bruke fra en 90hk golf ja, så lenge det er fra en 020 kasse, pumpa fra 90hk går nok ikke, den leverer ikke nok trykk, du kan bruke pumpe fra GTI (den holder i massevis)

Motorfester er bolt on ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

monojet har et dysetrykk på 1.2 bar :) pumpa leverer noe mer, men dog ikke stort :)

50mm pumpe btw

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei : ) han jeg kjøpte motoren av sa han hadde kjørt med en 020 kasse ifra en 90 HK golf sist. men dette er jo ikke noe jeg kan stole på evt. er det noe mulighet og evt. sjekke om kassa passer på motoren med tanke på clutch ect og faktisk få testa at alt "passer" uten og starte motoren? : P

på clutchen står det også " Helix autosport, germany WTR 1, 027 105 273... står også et annet nr: 194 3."

vet ikke om det hjelper noe men

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei : ) han jeg kjøpte motoren av sa han hadde kjørt med en 020 kasse ifra en 90 HK golf sist. men dette er jo ikke noe jeg kan stole på evt. er det noe mulighet og evt. sjekke om kassa passer på motoren med tanke på clutch ect og faktisk få testa at alt "passer" uten og starte motoren? : P

på clutchen står det også " Helix autosport, germany WTR 1, 027 105 273... står også et annet nr: 194 3."

vet ikke om det hjelper noe men

om han brukte girkassa med kode ATH (lange gir) så er den relativt solid

roger over her har jo (mis)brukt dissa ATH kassene fra golf 2 90HK og golf 3 TD :) holder til det en G60 klarer og dytte ut iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, men da er det jo greit : P et sted på kassa det kan stå noe om det er ATH kasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

japp. under :) på en plakeett der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jeg sjekke til helga : D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.