Total Stopp. Olje Trykk og Motor Elektronik. (Audi S4 1994 2.2L)

Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen.

 

Hoppet i bilen ( Audi S4 1994 2.2L ) i dag og den ville ikke starte. Og helt plutselig begynner det å gå alarmer.

Først lyser det i "Motorelektronik" og så i alarmen til olje trykket (Motor-öldruck).

Startmotoren går men vil bare ikke starte.

Hadde tidligere problemer med at det lyste i motorelektroniken i dashbordet men bare i et par sekunder så forsvant det igjen. Kan det være noen løse plugger eller lignende?

Forslag til feilskjekk etc. er hjertelig velkommen. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljelampen er vel for at du dro den så lenge på starteren, og ønsket oljetrykk ikke blir nådd da:)

 

Les av feillager;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljelampen er vel for at du dro den så lenge på starteren, og ønsket oljetrykk ikke blir nådd da:)

 

Les av feillager;)

hmm. Det kan det nok være. : rolleyes Hva mener du med feillager? Den som lager feilen? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lese av hvilke feilkoder som ligger inne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lese av hvilke feilkoder som ligger inne :)

Har nok desverre ingen diagnose utstyr for a lese av noen feilkoder. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut en tråd under ditt lokallag og spør om noen i området har vag-com så kan nok de hjelpe deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut en tråd under ditt lokallag og spør om noen i området har vag-com så kan nok de hjelpe deg :)

Japp, er nok en mulighet. Jeg får prøve å feilsøke litt manuelt først. : rolleyes

Trur nok bare det kan være en ledning eller noe. Monterte tilbake xenon lysene i dag etter EU-kontroll så det er nok mulighet at jeg har kommet bortig noe underveis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger to sensorer nede ved girkassa. Mellom motor og girkassen kan du si. Ser de fra førersiden. Den innerste mot motor kan gi samme symptom som du beskriver.

Den røyk på min, akkurat samme som du beskriver.

Fikk høre da at vist den ryker under kjøring, vil bilen gå helt til du stopper motoren, for så og starte igjen. Da er det helt dødt!

 

Verd et førsøk og sjekke den :)

 

Kan jo også muligens være sikringen til ecu, eller blir bilen helt død da kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger to sensorer nede ved girkassa. Mellom motor og girkassen kan du si. Ser de fra førersiden. Den innerste mot motor kan gi samme symptom som du beskriver.

Den røyk på min, akkurat samme som du beskriver.

Fikk høre da at vist den ryker under kjøring, vil bilen gå helt til du stopper motoren, for så og starte igjen. Da er det helt dødt!

 

Verd et førsøk og sjekke den :)

 

Kan jo også muligens være sikringen til ecu, eller blir bilen helt død da kanskje?

 

Hei Geir,

Er jo veldig mye mulig at det kan være det., skal ta å få skjekket det i morgen. Syns det var helt merkelig at den helt plutselig ikke ville starte. : rolleyes

Når det gjelder sikringen til ecu'en så har jeg desverre ikke peiling. : smil :

Alt ser ut til å virke på bilen men vil bare ikke starte. Tenkte på coilene men det skulle vel være merkelig om alle 5 røk på samme tid. : eek : Skal gi tilbakemelding i morn etter å ha skjekket det sensorene. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Da hadde jeg vært ut å skjekket litt til i dag uten å bli noe klokere. Med 1 celsius ute så ble jeg stortsett bare kaldere. :D

Kan det være bensinpumpa? Men da skulle vel bilen ha stoppet under kjørning? Vil huske at jeg har hørt bensinpumpa gi lyd fra seg når jeg vridde på tenninga men hører ingenting nå.

Ser ut som jeg er nødt til å få ordnet meg en VAG-COM kabel.

 

@Geir Beurling Løland

Skjekket etter sensorer i det område som du sa men alt jeg ser der er en sort føler med 1 sort tykk ledning,rett ved svinghjulet. Er litt vanskelig å komme til å se noen annen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan identifisere denne? Greide ikke helt å se delenummret. (Nærmeste var "fuel condenser" efter dele no.)

DSCF2491.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der er vel et filter mellom hjernen og innsuget så hjernen vet hvor mye du har i ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der er vel et filter mellom hjernen og innsuget så hjernen vet hvor mye du har i ladetrykk.

Takker Lars.

Ups!! Så bare de gikk inn til dysene. : bh :

Er det noen som kan bekrefte at bensinpumpa gir en liten lyd av seg når man slår på tenninga? Vil mene jeg hørte den før men nå er det helt stille. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg vet starter ikke pumpa i heletatt før halvgineren på kamakslinghjulet gir beskjed til ecu om at det er bevegelse i motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg vet starter ikke pumpa i heletatt før halvgineren på kamakslinghjulet gir beskjed til ecu om at det er bevegelse i motor.

Hei Geir,

 

Takker for info. Var nok jeg som husket feil da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Steinar. Skal ta å skjekke der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde æ kjøp VAG-COM VCDS-Lite kabel. Eneste jeg får kontakt med er ABS og Air-Con. Merkelig! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Bjørnulf skulle komme med løsningen også her! :)

 

Kjekt også og kunne fortelle hva som var galt med bilen, siden jeg vet at han fant ut av problemet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet var en oppbrent ECU. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis den såg ut inni? Tydelige merker eller såg den bra ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korleis den såg ut inni? Tydelige merker eller såg den bra ut?

 

Veldig tydelige brennmerker på innsia platene. Leder var brendt av 2 steder.

Hadde et bilde av den. Skal prøve å se om jeg finner det så legger jeg det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.