Noen som har erfaring med Goodyear Ultra Grip 7 Pluss?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter nye piggfrie vinter dekk. har sett litt på Goodyear Ultra Grip 7 Pluss og Vredestein Snowtrac 3.

 

Har noen prøvt ut dissen dekkene og kan dele erfaring?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på diverse Goodyear UG versjoner tidligere og alltid vært godt fornøyd med dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ultragrip 7+ er vel et dekk som er beregnet for tyskland, ikke for norske forhold. Prøv deg på Goodyear Ice + istedet du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La selv på Vredestein snowtrack 3 før helgen. Hadde en tur Bergen-Hemsedal og retur. Ble ingen snø, men tørt og vått føre. Ingenting å utsette på det ihvertfall. Spennende å se når vinteren kommer.

Selger mente disse var bedre enn Hakka R på vått og slapsføre. Det vi har mest av i Bergen som vanlig. Fremkommeligheten vredestein vs hakka på snø, ville quattroen ta igjen for:-) Billigere og.

Jeg tenker slik at på snø og is kjører jeg forsiktig uansett. Men verre når det plasker ned og jeg kjører som vanlig og må nødbremse eller ta en unnamanøver. Da er det bra med dekk som takler dette best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte UltraGrip Ice+ til fruen på hennes Mondeo for en ukes tid siden, et godt og støysvakt dekk sålangt iaffal. :)

La faktisk NAF-testen til grunn når jeg handlet, betalte 3900kr ferdig på bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner at det begynner å irritere meg grønn på de dekkguruene som ikke har dekket du er på jakt etter eller riktig dim. "Dette dekket er minst like bra" FEIL, det er ikke det. Hvorfor vant ikke dette testen da? Ehhhh....

Og UG 7 vant ikke testen så ikke pek til tester som ikke er relaterte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte UltraGrip Ice+ til fruen på hennes Mondeo for en ukes tid siden, et godt og støysvakt dekk sålangt iaffal. :)

La faktisk NAF-testen til grunn når jeg handlet, betalte 3900kr ferdig på bil.

 

Trillebårhjul?? eller? Hvor handlet du??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner at det begynner å irritere meg grønn på de dekkguruene som ikke har dekket du er på jakt etter eller riktig dim. "Dette dekket er minst like bra" FEIL, det er ikke det. Hvorfor vant ikke dette testen da? Ehhhh....

Og UG 7 vant ikke testen så ikke pek til tester som ikke er relaterte. :)

 

Kjenner jeg begynner å irritere meg grønn på de som stoler blindt på dekktestene også. Hvordan vet du at hver enkelt bil/hvert enkelt dekk ble testet på akkurat 100% samme grunnlag. Dvs. 100% lik strekning, 100% lik luftfuktighet, 100% lik temperatur, 100% likt oppkjørt vei, 0% førersvikt.

 

Se på NAFs samme test fra i fjor for eksempel. Der var Conti og Yokohama IceGuard30 på delt andreplass. I år er Yokohama langt ned på lista. Hvorfor er det så stor forskjell på de samme dekkene mellom hvert år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trillebårhjul?? eller? Hvor handlet du??

 

Vel, det er en Mondeo og ikke en R8. Dim 185/65-15

Handlet lokalt i Molde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å irritere meg grønn på de som stoler blindt på dekktestene også. Hvordan vet du at hver enkelt bil/hvert enkelt dekk ble testet på akkurat 100% samme grunnlag. Dvs. 100% lik strekning, 100% lik luftfuktighet, 100% lik temperatur, 100% likt oppkjørt vei, 0% førersvikt.

 

Se på NAFs samme test fra i fjor for eksempel. Der var Conti og Yokohama IceGuard30 på delt andreplass. I år er Yokohama langt ned på lista. Hvorfor er det så stor forskjell på de samme dekkene mellom hvert år?

 

NAF er forressten ikke alene om den testen. De har jo testet dekkene, det er akuratt som biler alle blir stort sett bedre, men noen klarer å klatre mer enn andre slik vill det alltid være. Jeg vet bare hva jeg leser ut ifra testen, har de ikke lagt samme kriteriene på samme testene kan det være utslagsgivende. Men har mine tvil til at noen dekkselgere har bedre utgangspunkt for å si hvilke dekk som er bedre enn andre. De har mye mer kunnskap om dekk generellt, men har ikke noe grunnlag for å si at dette dekket er minst like bra eller bedre. Dette blir for meg ren synsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meg du refererer til angående at jeg kjøpte hva selgeren mente var best til mitt bruk?

Om han anbefaler noe jeg sparer 900,- på, kontra det å bare kjøpe testvinner eller HakkaR som også var på lager. Bør man ikke lytte til til argumentene da? Det var da snakk om gummiblanding, drenering etc....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meg du refererer til angående at jeg kjøpte hva selgeren mente var best til mitt bruk?

Om han anbefaler noe jeg sparer 900,- på, kontra det å bare kjøpe testvinner eller HakkaR som også var på lager. Bør man ikke lytte til til argumentene da? Det var da snakk om gummiblanding, drenering etc....

 

Jeg referer ikke til noen spesielle, har hatt ringerunde/mailkontakt osv. i to dager. :) Siden de tydligvis er en litt spesiell dim, blir jeg anbefalt alt annet enn det jeg faktisk vill/skal ha. Dekk av samme produsent holder ikke som "gode nok", "like bra" "eller bedre" argumentasjoner når de ikke finnes noen holdbarehet for å si det. Det er helt greit å spare penger, men man ikke si at dette dekket er like godt, men koster mye mindre og heter noe annet. Blir underlig i mine ører. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser ble jeg gjort klar over at dette dekket var DÅRLIGERE enn f.eks hakka R på snø. Men pga gummiblanding kanskje noe bedre på vått og slaps. Da passer dette meg bra. Trenger ikke de beste dekkene for snøføre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser ble jeg gjort klar over at dette dekket var DÅRLIGERE enn f.eks hakka R på snø. Men pga gummiblanding kanskje noe bedre på vått og slaps. Da passer dette meg bra. Trenger ikke de beste dekkene for snøføre.

 

Folk må få bedømme selv hva de trenger, til sitt formål. Dekkene som vinner har jo som regel best allround egenskaper. Jeg personlig vill heller ha litt bedre på vått føre/slaps, enn best på snø, siden jeg bor i Bergen. Satser på at det ikke blir like lang og hard vinter som ifjor. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være greit å lese hva det står i testene, ikke bare poengsum.. :)

 

Jeg for min del, er ute etter et dekk som er best mulig på snø/is -i og med at det er der det er minst marginer

Asfalt.. -Så lenge dekket ikke støyer ekstremt og ikke er helt udugelig, holder det for meg.

 

Et forum som dette kan være bra plass å spørre etter råd. Masse bilinteresserte, som bor overalt i landet og kjører mye bil, og er nøye med hvordan bilen oppfører seg.

Men, folk på Svalbard har jo helt klart andre forhold å forholde seg til, enn folk i Bergen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å irritere meg grønn på de som stoler blindt på dekktestene også. Hvordan vet du at hver enkelt bil/hvert enkelt dekk ble testet på akkurat 100% samme grunnlag. Dvs. 100% lik strekning, 100% lik luftfuktighet, 100% lik temperatur, 100% likt oppkjørt vei, 0% førersvikt.

 

Se på NAFs samme test fra i fjor for eksempel. Der var Conti og Yokohama IceGuard30 på delt andreplass. I år er Yokohama langt ned på lista. Hvorfor er det så stor forskjell på de samme dekkene mellom hvert år?

 

Godt eksempel. Jeg sendte faktisk en mail til Rune Korsvoll i Motor med spørsmål om hvorfor et dekk det ene året kommer best ut og får god omtale ift. bestemte egenskaper, mens det året etter kommer lenger ned og får dårligere omtale ift. de samme egenskapene. Her har de i alle fall brukt samme bil, en Ford Focus, men som han svarte så testes ikke dekkene i et laboratorium. Underlag, temperatur etc. som du nevner kan spille inn. I tillegg kan dekkprodusentene gjøre endringer på dekkene selv om navnet ikke er endret. Ellers var han forsåvidt ikke enig i at forskjellene fra dekktesten i -09 og i år var så store. Men slik det fremstilles i bladet kan man kanskje få inntrykk av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då va dekk bestillt på dekkonline.com. Det ble Goodyear UG 7Pluss. Sikkert bra nok for meg.

 

Men det jeg lurer litt på er når dekk kommer godt ut i tester ute i europa på snø/is. Bør di vel være gode på disse forholdene i Norge og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då va dekk bestillt på dekkonline.com. Det ble Goodyear UG 7Pluss. Sikkert bra nok for meg.

 

Men det jeg lurer litt på er når dekk kommer godt ut i tester ute i europa på snø/is. Bør di vel være gode på disse forholdene i Norge og?

 

Hvis du kjenner på et slikt "kontinentalt vinterdekk" som det du har bestilt og et nordisk vinterdekk, kjenner du fort at dekket laget for nordiske forhold har mye mykere gummiblanding enn et med H-merking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då va dekk bestillt på dekkonline.com. Det ble Goodyear UG 7Pluss. Sikkert bra nok for meg.

 

Men det jeg lurer litt på er når dekk kommer godt ut i tester ute i europa på snø/is. Bør di vel være gode på disse forholdene i Norge og?

 

Disse dekkene er ikke Q-merket og er ment for tyske motorveier. Dekkonline er et kjempested og bestille sommerdekk, men ville ikke spart noen usle kroner på og bestille vinterdekk derifra. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.