Noe bruker MYE strøm, og vifte blåser lite.

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på park, og kjørelys så blir lyset i alt annet inne i bilen merkbart dårligere. Noen som har vært borti noe sånt noen ganger? Overledning noe sted?

 

Vifta i varmeapparatet blåser bare såvidt det er på full styrke. Hva pleier å ryke her? Er det noe filter eller noe som kan gi så mye motstand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål spenningen på batteriet og fra dynamoen. Det kan like gjerne være der problemet ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg leser innlegget ditt korrekt er det flere ting som fungerer dårlig, da ville jeg som Knut Arne sier ha sjekket batteriet og ladingen.

 

Tipper du har et slitent batteri som ikke klarer å holde på spenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du automatisk kjørelys? eller må du slå dette på? Går vifta greit når du ikkje har på lys? Noko anna som ikkje virke, er kjørelysa og svake? Om det ikkje er lys i instrument når ikkje lysbrytaren er på går vifta greit då?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forbindelse med vifta, så kan kupefilter-skifte gjøre susen!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteri er et halvt år gammelt. 14 volt på batteri, og dynamo med og uten lys. Rart? Burde det være mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

14,4 er vel ideelt, men VAg har vel rykte for alt over 13,x er OK. Sjekka noko av det andre som du er blitt tipsa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Visste det fra før, men skrev det ikke. Ikke automatiske kjørelys (import). Vifta går like dårlig uansett. Om kjørelysa er noe svakere enn de skulle vært er vanskelig å si, da den har vært sånn så lenge jeg har hatt den. Lyser jo noen steder i dashen uansett om lyset er på eller ikke, men det blir merkbart svakere når jeg skrur på kjørelys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måler du forskjell på strømmen ved lys av/på ?

 

Hvis ikke: er det forskjell på alle trinnene på vifta di? Hvis det ikke er det kan det være en motstand, et relè eller bryteren som har tatt kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, merker ingen forskjell om lyset er av eller på. Vifta blåser forskjellig på alle nivå, bare veldig svakt i forhold til hva jeg vil, eller den skal....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.