K** i computeren i kulda (Corrado G60)

Anbefalte innlegg

Har fått no merkelig greier de siste dagene når det har vært kaldt.

 

Når det er kaldt ute, - 2-3 grader og nedover, så virker det som bilen bare fyrer på 1.5 sylindere. Den drar knapt, den ryker, og spytter uforbrent bensin ut hekken. Er også ganske mye ettertenning i eksosen.

 

Det som er merkelig er at når bilen har blitt kjørt 5 minutters tid, eller stått på tomgang en stund, så er den plutselig så sprek som den aldri har vært før, med en momentan gassrespons, og vanvittig godt drag, mye bedre enn på "normale" dager.

 

Bilen har nylig fått nye plugger, nye tennkabler. Fordelerlokk og rotor ble byttet i høst. Har ikke tatt motorvask på bilen nå i vinter. Bilen har ett åpent konfilter.

 

Er det noen gode ideer her? Det som slår meg er rett og slett at noe fryser, men jeg har ikke anelse hva dette kan være for noe. Dette på grunnlag av at bilen går fint når den blir "varm".

 

Litt mer info:

 

På kjørecomputeren har bilen ett momentforbruk på 4.0 (skal være 1.9 - 2.1)

Tomgang ligger på 1200 rpm

Ladetrykket ligger mye høyere (skal være 480 ligger på 800++)

 

Det har ingen effekt om jeg drar ut lambda, bilen reagerer ikke på dette i det hele tatt.

 

Hjælp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.