Noen som er rå på 3'er Golf? Trenger litt hjelp med elektriske feil.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal prøve å få orden på en 3'er til helgen, og jeg tenkte jeg skulle forhøre meg litt her så det kanskje tar litt mindre tid.

Feil 1:

Kjøleviften går ikke i det hele tatt. Er det noen releer eller sikringer som er "vanlig" at går?

Feil 2:

Soltaket lukker seg igjen når man skrur på kjørelys, og man kan "styre" takluken med vindusheisen. Vindusbryteren til passasjersiden fungerer også bare tidvis til og fra.

Noen som har tips? Er veldig takknemlig i så fall!

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil 1: thermobryteren på radiatoren er eneste kontroll på dette

ta av pluggen, og jump mellom terminalene, går vifta da, så er thermobryteren defekt og må byttes, koster vel en drøy hundrings for ny, samt litt frostvæske da det selvfølgelig blir borte litt når man skrur den av

Feil 2: høres veldig ut som en større jordfeil, er det noen kabler evt som er smelta? evt hele sikringsboksen kan være konk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil 1: thermobryteren på radiatoren er eneste kontroll på dette

ta av pluggen, og jump mellom terminalene, går vifta da, så er thermobryteren defekt og må byttes, koster vel en drøy hundrings for ny, samt litt frostvæske da det selvfølgelig blir borte litt når man skrur den av

Feil 2: høres veldig ut som en større jordfeil, er det noen kabler evt som er smelta? evt hele sikringsboksen kan være konk

Eller bakstykket på tenningslåsen......det er jo en gjenganger på både Golf 2 og 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mjoo.. men aldri vært borti at den surrer til SÅ mye. kupelys og div anna småtterier ja. meni kke alt det andre :) så jeg setter en knapp på jordfeil. men som du sier. det _kan_ jo være bakstykket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mjoo.. men aldri vært borti at den surrer til SÅ mye. kupelys og div anna småtterier ja. meni kke alt det andre :) så jeg setter en knapp på jordfeil. men som du sier. det _kan_ jo være bakstykket :)
Nå tenker jeg mest på feil 2 her.....den første er nok mest sannsynlig termobryteren som du også skriver. Har vært borti at bakstykket har fucka til ABS og masse annet rare ting : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godsfeil ja, da skal jeg sjekke ut det. Skal ta en titt på sikringsboksen. :)

Takk for svar!

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.