Anbefalte innlegg

En uke etter at jeg kjøpte min Polo 6n 1,4, begynte den å bli vanskelig å få i førstegir, tenkte da at det store var skjedd, at gitkassa var på vei til å takke for seg slik som mange før meg har erfart, men etter litt prøving og rigling, har jeg funnet ut at om jeg trykker girspaken helt til venstre, sklir den lett i gir og i reverse. Så det virker som om girskapken ikke går langt nok til venstre.

Noen som vet hva dette kan vere? En justeringssak? Bytte noen deler i giroverføringa? Eller er det girkassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel Polo 6N kabeltrekk som sjaltemekanisme, så det er neppe like enkelt som på f.eks. Golf 2 og 3 å montere en repsats.

Men sjekk litt nøye på delene for å se hva som er slitt eller gått i stykker, kan jo hende Møller har enkeltdeler som gjør det mye bedre.

Alternativt må du "nullstille" justeringsmekanismen, ettersom du sier den glir lett inn i girposisjonene, men stanger på sideveisbevegelsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... må få bilen opp på bukk å se... jeg vet ikke hvordan slike kabeltrekk fungerer, men kan de vere noe som er for stramt eller for slakt da>?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan helt sikkert bli slitt kabeltrekkene også.

Kanskje det er noe så enkelt som at girsjaltingen må justeres litt ift sideveis bevegelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.