Dårligere "trykk" i varmeapparat.

Anbefalte innlegg

Som topicen sier... I bilen min en 04 passat TDI, så blåser den ikke skikkelig varmt lengre. Akkurat som at trykket er litt dårligere enn før, og jeg får det ikke ordentlig varmt i bilen før... ja, jeg synes igrunn ikke at jeg får det ordentlig varmt uansett hvor lenge eller langt jeg kjører.. Er sikkert vanskelig å si, men hva KAN det komme av?

Mvh Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk og les av feilkoder.

Hører du noen gurglelyder i dashbordet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topicen sier... I bilen min en 04 passat TDI, så blåser den ikke skikkelig varmt lengre. Akkurat som at trykket er litt dårligere enn før, og jeg får det ikke ordentlig varmt i bilen før... ja, jeg synes igrunn ikke at jeg får det ordentlig varmt uansett hvor lenge eller langt jeg kjører.. Er sikkert vanskelig å si, men hva KAN det komme av?

Mvh Terje

Er ikke tett pollenfilter da? Hvis du ikke får nok luft inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mvh Terje

Oppnår du 90grader på kjøleveska? Kan det feks. være termostaten din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vell egentlig det samme på min, pollenfilteret er nytt, har spylt igjennom varmeregisteret, oppnår 90 grader på motoren.. å enda er det lite trykk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk og les av feilkoder.

Hører du noen gurglelyder i dashbordet?

Hmm.. Får finne noen som kan lese dette av da.. :) Men nei.. hører ikke noe..

Er ikke tett pollenfilter da? Hvis du ikke får nok luft inn..

Aner ikke... Skal sjekke det.. :)

Oppnår du 90grader på kjøleveska? Kan det feks. være termostaten din?

Han viser 90 grader inni bilen, så tror da det.. : klø :

Har vell egentlig det samme på min, pollenfilteret er nytt, har spylt igjennom varmeregisteret, oppnår 90 grader på motoren.. å enda er det lite trykk...

Hmmm... da synes jeg det er på tide at du finner ut hva i pokker som feiler bilen din :P Også gir du meg beskjed :P hehehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Får finne noen som kan lese dette av da.. :) Men nei.. hører ikke noe..

Aner ikke... Skal sjekke det.. :)

Han viser 90 grader inni bilen, så tror da det.. : klø :

Hmmm... da synes jeg det er på tide at du finner ut hva i pokker som feiler bilen din :P Også gir du meg beskjed :P hehehehe

Hallo! jeg er student MED LITE!!!! penger.. å mye lån.. så derfor får du finne ut feilen å heller gi beskjed til meg :):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilkoder på følgende måte:

1. Hold inn omluft og econ-knappen.

2. Sett på tenningen.

3. Klimaanlegget kjører nå en selvdiagnose, og viser nå feilkoder.

4. Bla nedover i feilkodene ved å trykke varmere (rød knapp)

5. For å slette feilkoder, hold inn econ i noen sekunder til displayet viser 444.

6. Dersom det ikke var noen feilkoder vil klimaanlegget vise 444.

Skriv ned evnt feilkoder og post dem her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vist man ikke har econ knappen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo! jeg er student MED LITE!!!! penger.. å mye lån.. så derfor får du finne ut feilen å heller gi beskjed til meg :):)

Jeg er såpass teknisk at jeg aldri kommer til å finne dette ut.. Og heller ende opp med å kjøpe meg varmekjeldress :P

Les av feilkoder på følgende måte:

1. Hold inn omluft og econ-knappen.

2. Sett på tenningen.

3. Klimaanlegget kjører nå en selvdiagnose, og viser nå feilkoder.

4. Bla nedover i feilkodene ved å trykke varmere (rød knapp)

5. For å slette feilkoder, hold inn econ i noen sekunder til displayet viser 444.

6. Dersom det ikke var noen feilkoder vil klimaanlegget vise 444.

Okay... skal prøve dette etterpå... Takker :D

En vist man ikke har econ knappen? :)

Du angrer nå at du er student, og har lite penger, og mye lån, hæ? Denne knappen er ekstrautstyr som du burde kjøpt da du kjøpte bilen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lokket på kjølevesketanken

kan være en lekkasje der så den ikke bygger opp trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du klimaanlegg i det hele tatt? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha jeg har klima, men så vidt jeg vet så kom ikke klima-anlegget i b5'en ut med econ knapp eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha jeg har klima, men så vidt jeg vet så kom ikke klima-anlegget i b5'en ut med econ knapp eller?

Jeg vurderer å begynne å selge ovner i butikken min.. Kanskje jeg kan selge deg en slik pellets ovn med gode vacn rabatter som du kan ha i bilen din.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høhø! kommer jo varme ut, men ikke nok... synes jeg iallefall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klimaanlegget på min 2001 Passat har da Econ-knapp... Tror aldri jeg har sett et klimaanlegg hvor man ikke har Econ-knapp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du en knapp med snøkrystall da?:) prøv den ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.. Prøvde de her greiene... Og da kom det opp 318 med små tall på venstre side... og 02 i litt større tall på høyre side.. Trykka en gang på den røde.. og da kom det opp 000 på venstre side, og fortsatt 02 på høyre.. Nullstillet greia etterpå og da sto det 444... Hva betyr 318? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

318 betyr at bilen din må kondemneres....

0318 Air Conditioner Pressure Switch 0x23

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0318 får man så fort klimaanlegget ikke starter, også om det ikke starter pga utetemperatur. Den er ikke noe å bry seg om.

Har du fremdeles dårlig varme i varmeapparatet? Skyld registeret motsatt vei, skift kjølevæske og luft systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Bilen er gull, selv om ikke varmeapparatet er det :P

0318 får man så fort klimaanlegget ikke starter, også om det ikke starter pga utetemperatur. Den er ikke noe å bry seg om.

Har du fremdeles dårlig varme i varmeapparatet? Skyld registeret motsatt vei, skift kjølevæske og luft systemet.

Om jeg fremdeles har det? Hva mener du? Jeg har jo ikke gjort no, bortsett fra disse greiene du sa jeg skulle gjøre.. :P

Og ang. disse andre greiene du ber meg gjøre... Jadaaaaaaaaaa... : eek : Jeg har ikke bare to tommeltotter.. jeg har førti.. :o Tror jeg må levere bilen inn jeg... sukk

Kom brått på en annen ting... Når jeg starter bilen, så blinker det i displayet på climaen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Bilen er gull, selv om ikke varmeapparatet er det :P

Om jeg fremdeles har det? Hva mener du? Jeg har jo ikke gjort no, bortsett fra disse greiene du sa jeg skulle gjøre.. :P

Og ang. disse andre greiene du ber meg gjøre... Jadaaaaaaaaaa... : eek : Jeg har ikke bare to tommeltotter.. jeg har førti.. :o Tror jeg må levere bilen inn jeg... sukk

Kom brått på en annen ting... Når jeg starter bilen, så blinker det i displayet på climaen?

Det at det blinker i displayet indikerer en alvorlig feil. Merkelig at du ikke fikk ut flere feilkoder.

Kanskje tommeltottene hadde noe med saken å gjøre :P

Kanskje du bør levere inn bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det blinker i displayet indikerer en alvorlig feil. Merkelig at du ikke fikk ut flere feilkoder.

Kanskje tommeltottene hadde noe med saken å gjøre :P

Kanskje du bør levere inn bilen...

Javel... Blir jo brått nervøs.. : eek : Pokker og.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinker det mer enn fem ganger starter den tidsinnstilte nedtellingen for selvdestruering : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.