Problemer med glødeplugger på -06 Passat

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har problemer med glødepluggene på min -06 Passat 2.0TDI 140HK.

Byttet alle for en stund siden, da jeg fikk feilmelding på en av de rett før EU-kontrollen i september.

Men det varte ikke lenge og lampe i dashbordet kom tilbake ganske raskt.

Leste ut feilkodene og fikk feilkode "Short to plus" på alle glødepluggene.

 

Målte så pluggene, og de var brudd i alle 4. Dette var Beru-plugger kjøpt på Mekonomen.

Dro tilbake og fikk byttet de i noen Bosch 18-GLPS3 plugger.

Målte en av pluggene, som var OK, og monterte de.

Slettet feilkoder og startet opp bilen. Fikk da opp feilkoder på 2 av pluggene.

 

Gjorde ikke noe mer med dette da. Leste ut feilkoder igjen, og nå får jeg feilkoder på alle pluggene.

Har nå målt de, det er brudd i alle sammen.

 

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke releet som skader de da?

 

Heter vell 038 907 281 D koster rundt 800kr minus event. rabatter på Møller hvis det skulle være det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan et rele ta livet av glødeplugger? Et rele er jo i prinsippet en bryter.

Kan det være at jeg har feil glødeplugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut en av pluggene og tok noen bilder.

 

IMG_1251.JPG

 

IMG_1252.JPG

 

IMG_1253.JPG

 

Ser ut som om den er trykt sammen på tuppen?

Kan det være at pluggene er for lange?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at rele henger da, så de blir stående å gløde selv etter at glødelampa er slukket? Mener at de "sprekker" ute i tuppen når de står på for lenge. Du kan jo prøve å måle og se hvor lenge det fysisk er strøm til pluggene etter at du har skrudd på tenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, det skal jeg få testet ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at rele henger da, så de blir stående å gløde selv etter at glødelampa er slukket? Mener at de "sprekker" ute i tuppen når de står på for lenge. Du kan jo prøve å måle og se hvor lenge det fysisk er strøm til pluggene etter at du har skrudd på tenning?

 

Støtter meg til den teorien,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er gløde pluggene dine inni topp dekselet? er det på min, bytta mine uten noe hell eg og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker motor forøvrig sunn? Normal startvillighet, forbruk og effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg fikk nye til mn nå, men står 4,4v på dei nye men det ser ut som det står 7v på dei orginale, dei nye er denco dg-190

er det noen som veit om dei eg har fårr er rett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggene er under toppdekslet ja. Og motoret er forøvrig sunn. Starter fint selv uten glødeplugger og om det er litt kaldt. Og den trekker bra.

 

 

Ser nå at på mine også står der 7v på den orginale, mens på de jeg har fått fra mekonomen står det 4,4v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme som meg då. ikkje løye dei ryker då. trur vi må få tak i 7v plugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.