#1 Skrevet Oktober 20, 2010 Hei Har problemer med glødepluggene på min -06 Passat 2.0TDI 140HK. Byttet alle for en stund siden, da jeg fikk feilmelding på en av de rett før EU-kontrollen i september. Men det varte ikke lenge og lampe i dashbordet kom tilbake ganske raskt. Leste ut feilkodene og fikk feilkode "Short to plus" på alle glødepluggene. Målte så pluggene, og de var brudd i alle 4. Dette var Beru-plugger kjøpt på Mekonomen. Dro tilbake og fikk byttet de i noen Bosch 18-GLPS3 plugger. Målte en av pluggene, som var OK, og monterte de. Slettet feilkoder og startet opp bilen. Fikk da opp feilkoder på 2 av pluggene. Gjorde ikke noe mer med dette da. Leste ut feilkoder igjen, og nå får jeg feilkoder på alle pluggene. Har nå målt de, det er brudd i alle sammen. Noen som vet hva dette kan skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2010 Er ikke releet som skader de da? Heter vell 038 907 281 D koster rundt 800kr minus event. rabatter på Møller hvis det skulle være det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2010 Hvordan kan et rele ta livet av glødeplugger? Et rele er jo i prinsippet en bryter. Kan det være at jeg har feil glødeplugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2010 Tok ut en av pluggene og tok noen bilder. Ser ut som om den er trykt sammen på tuppen? Kan det være at pluggene er for lange? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2010 Bumper denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2010 Mulig at rele henger da, så de blir stående å gløde selv etter at glødelampa er slukket? Mener at de "sprekker" ute i tuppen når de står på for lenge. Du kan jo prøve å måle og se hvor lenge det fysisk er strøm til pluggene etter at du har skrudd på tenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2010 Okei, det skal jeg få testet ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2010 Mulig at rele henger da, så de blir stående å gløde selv etter at glødelampa er slukket? Mener at de "sprekker" ute i tuppen når de står på for lenge. Du kan jo prøve å måle og se hvor lenge det fysisk er strøm til pluggene etter at du har skrudd på tenning? Støtter meg til den teorien, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 4, 2010 er gløde pluggene dine inni topp dekselet? er det på min, bytta mine uten noe hell eg og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2010 Virker motor forøvrig sunn? Normal startvillighet, forbruk og effekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 21, 2010 eg fikk nye til mn nå, men står 4,4v på dei nye men det ser ut som det står 7v på dei orginale, dei nye er denco dg-190 er det noen som veit om dei eg har fårr er rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 21, 2010 Pluggene er under toppdekslet ja. Og motoret er forøvrig sunn. Starter fint selv uten glødeplugger og om det er litt kaldt. Og den trekker bra. Ser nå at på mine også står der 7v på den orginale, mens på de jeg har fått fra mekonomen står det 4,4v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 21, 2010 samme som meg då. ikkje løye dei ryker då. trur vi må få tak i 7v plugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...