Felgen fra helvette( evt møkka på den)

Anbefalte innlegg

Ene felgen på vinterdekka til fruen er belagt med bremseskive(ja, skive ikke belegg)

har fått spetta av noen flak, men resterende sitter som bare det.

noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder av hvordan det ser ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er som jeg tror (metall mot metall)

Den 2 komponent felgrensen på Shell + en holdbar felgbørste hard

 

Ta litt å litt for den rensen tar lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit med det samme på ene felgen min .. en litt hard børste og rustløser funka hos meg faktisk.. Men gjøres HELT på eget ansvar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikkordet er vel

Ikke stress!;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele nr ABS 600 000 10 er laget for akkurat dette:) Rensemiddel, kan bestilles hos møller. Ikke så dyr faktisk. Tar også rust partikkler i lakken etter vinteren uten å ødelegge lakken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankbil.no har ett produkt som heter IronX som er laget for akkurat dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.autobahn-bilpleie.no mener du vel Rune?

 

Stian: Hva er det luriumet du reklamerer for nå?

 

Orginalt vag lakk rense middel for verksted bruk:) (bør brukes gassmaske, briller og hansker) Det er laget for å ta bort rustpartikler etter vinteren i billakk uten å skade lakken, det tærer på rå alu så vær obs på det. Det er også laget for bruk til rensing av felger:) Viktig at det ikke tørker på lakken. Bruker denne selv og den funker:) Den brukes også til å ta bort jernbanestøv på nye biler etter frakt. Fåes helt ned i 1L flaske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må prøves, husker du pris på 1l?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må prøves, husker du pris på 1l?

 

Tror jeg betalte rett over hundrelappen jeg:) Med litt rabat da seff.. men syntes den er værdt pengene i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips.

får prøve litt hardere i morgen.

egentlig så gir jeg faen i lakken på felgen, lakk kan erstattes ;) men det var å få bort ulumskhetene som var det viktigste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg betalte rett over hundrelappen jeg:) Med litt rabat da seff.. men syntes den er værdt pengene i allefall.

Litt mer ifølge DENNE tråden, men er uansett verdt pengene dersom det fungerer bra;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalipperen høyre bak på mamma's 09 Tiguan har trolig vært treig siden bilen var ny, innerste klossen var helt utslitt og felgen var full av gul/oransje bremsestøv.

Var redd det hadde brent seg fast i lakken pga varmen, men jeg bruker Espuma felgrens til vanlig, og brukte den ren (ikke utblandet i vann) på felgen. Sammen med en vanlig felgbørste tok det alt.

 

Men det høres kanskje ut som om du er enda værre stilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jo hatt god tid til å sette seg dette her da, for det er 2år siden jeg bytta skiver for forrige eier (skivene var slitt helt igjennom til ventilasjonskanalene.

kärscher sin felgrens funka dårlig, det gjorde shell sin også (denne funker meget bra på alt det andre jeg har :P)

 

blir vel å prøve en litt kraftigere spyler etterhvert :P evt stålbørste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.