Skifting av termostat i 2,7 t, skifte mer??

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da har kulda satt inn, og bilen bruker alt for lang tid på å oppnå driftstemperatur. Bruker evigheter opp til 90 grader for så å dette ned til 70 ved liten belastning. Regner med at det er termostaten som har takket for seg. Sånn som jeg har forstått så sitter denne bak både regreima for å gjøre ting litt enkelt...

 

Har igjen ca 40tusen km til regreima skal skiftes, så kan jo skifte den når den må av alikevell.

Men er det noe mer ellers som burde skiftes når jeg først skal demontere så mye?

 

trengs det evt noe spesial verktøy for regreims skifte osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestill reg reim kit fra ecs tuning kommer på ca 3000kr for alt ink vannpumpe,simringer,termostat, kjøleveske,reimhjul,reimstrammer, og multireima. skal du først ut med termostaten hadde jeg tatt alt. får to verktøy men går fint uten. ett er for og låse kammene mens en er for og låse veiva. får også dem på ecs tuning vist du vil bruke dem.

bilde av "manifoilen" som termostaten sitter inne i

tn_termostat_1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bestilt derfra noen ganger og brukt ups og da tar det ca 1 uke. kompis har bestilt noen deler der nå med ett eller annet som er det samme som posten bare i usa og da tar det mye lenger tid pga fortolinga til posten i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte med USPS, så jeg får se... Bestilte noe fra 034 motorsport forrige torsdag, det ligger på posthuset nå. Sendt med USPS, ikke ille det med ei uke fra usa og hit, men den pakka slapp unna tollen.. Det gjør nok ikke denne :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar nok ca 1 uke tipper jeg:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke av med å reima for å bytte termostat på disse motorene, gikk iallefall veldig fint på min RS4 :) Men det er kun RS4 motoren som har det stykket over termostaten i aluminium, andre 2,7 har det i plast mener jeg, så mulig det blir annerledes der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok ikke av nei men har du først av fronten på bilen hadde ikke jeg vært i tvil om hva jeg hadde gjort værtfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jo ikke av hele fronten, setter den bare i "service posisjon" :) Bytter termostaten på en lang kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo men fortsatt mye jobb for og bytte kun termostat. jeg hadde fortsatt byttet reg reim når den ikke koster mer en 3000kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var pakka kommet til meg... Ikke ille leveringstid. Men da begynner jeg å lure litt, er det mye jeg bør være obs på når jeg begynner å demontere og time, og sette sammen igjen bilen?

 

Lest noen DIY nå, ser noen løsner kam-drevene mens andre gjør det ikke blant annet... HAr generelt lite erfaring med regreim bytte, så alle tips og triks tas imot med stor takk :)

Skal prøve å alliere meg med en som har gjort det før, men må gå utifra at jeg ender opp med å gjøre det alene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.