Anbefalte innlegg

DSC00570.jpg

 

 

Hvor får jeg tak i slikt adapter.

Er en tapp i midten, sporene går ut mot godset.

Har vært innom samtlige dekkbutikker i byen uten hell samt biltema o.l

 

Håper på snarlig svar. Eller om noen av dere sitter med en slik i hånden:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn deg ei pipe å slå inn på eller slå den løs med meisel om der er plass nok.. sikkert umulig å få tak i riktig type!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ei pipe til å ta av rundede bolter bør vell kunne fungere på de der å?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pipe for demontering av bolter ja, men ikke plass mellom bolthodet og godset til felgen...

Meisel kommer jeg ikke til med. Mulig luftmeisell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du finner en bedre løsning enn han luringen her:

So, Dont buy a VW

Hahahh

 

samme dreiv jeg å lette etter, men du fant den for meg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe. Stakkars mann.

Synd at jeg har 4 felger med dette på fine 18".

 

Har fått tak i en lang mutter jeg skal prøve å slipe til etter beste evne. Forsøke google litt før man gir opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om har en gammel pipe som du får slått utenpå kan du også sveise den fast i midten på bolten(gjennom midten på pipa). Da vrir du ihvertfall ikke rundt pipa etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også borre et passe dypt hull i bolten og så slå innpå ei torxpipe som er et par dimensjoner større enn hullet. Funka fjell for meg når en låsebolt av dårlig kvalitet bestemte seg for å bli rund:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er pinne i midten i den bolten. Får ingen pipe utenpå bolten heller. Da hadde den vært borte.

Kan forsøke å sveise, siste løsning. Ville bare se om jeg fikk tak i adapter først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med en av de jævlene som driver å stjeler felger.. De tar alle typer låsebolter på få minutter ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du hører med ett dekkverksted eller vanlig verksted, så har de som regel liggende endel pipenøkler til låsebolter. Men det ser jo ut som du kan få en tolvkantpipe med tynne vegger utenpå den låsebolten? Den ser jo ikke større ut enn de vanlige boltene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsøkt, men er veldig liten klaring mellom bolthode og felgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med en 2mm bor og borr deg oppover til du får slått inn en ekstraktor(biltema)event. borr til hele hodet løsner..

2033-30001139_378_2376_04.03.12.TIF.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du på prøvd nærmeste VAG forhandler? De har ofte store sett med mange forskjellige adaptere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sveis på en mutter å bruk pipe på vanlig måte. Bolten løsner mye enklere også når du har varmet den først under sveisinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har sett den typen låsebolter på mekonomen, men den så jo lettere defekt ut..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også borre et passe dypt hull i bolten og så slå innpå ei torxpipe som er et par dimensjoner større enn hullet. Funka fjell for meg når en låsebolt av dårlig kvalitet bestemte seg for å bli rund:)

Gjentar meg selv her, men husk å vær tålmodig når du borrer, samt bruk et bra borr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på Sharan. Fikk da beskjed på Aalbjerk, at de ikke lagde disse låseboltene lenger til min bil. Årsaken var x antall klager på disse låseboltene og gjaldt vist flere modeller. De byttet konsekvent ut alle disse, med vanlige bolter v servicer etc.

 

Jeg dro på dekkmann, der de hadde et spesialverktøy for å få ut faenskapet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen i byen som kunne hjelpe meg med dette.

Sveis er siste løsning, har ikke forsøkt dette ennå.

Skal ringe BS bildeler imorgen anngående adapter.

 

Takk for mange innspill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveis fast en vanlig mutter i midten på den og bruk vanlig pipe, som er nevnt før =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jo kjøpt verktøy til slikt:) Hva skal jeg kalle det.. hmm vrengte Grisepikk piper til å ta runde hjulbolter ødelagte låsebolter osv:) de har en konisk skrue åpning med skarpe kanter så når man skrur den på bolten så blir den sittende bedre og bedre i bolt hodet jo mere man prøver å løsne. Fåes kjøpt feks her:http://www.asheda.no/pages/view/22929

13047.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et slikt sett, men disse var desverre for stor. Liten klaring mellom bolthode/felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et slikt sett, men disse var desverre for stor. Liten klaring mellom bolthode/felg

 

Samme type låsebolt som jeg har, men jeg vet ikke merket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.