Hvilke VAG har samme dynamo/laderegulator som Golf III AFN med 120 A Bosch dynamo ??

Anbefalte innlegg

Noen som kan finne ut hvilke andre VAG som deler samme 120 ampere Bosch dynamo som står i Golfen til kona ? 1996 VW Golf 110 hk TDI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som gidder sjekke i ETKA ?? :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AFN-motor? Delenummer 028 903 026 G? Får ingen treff på deleanvendelsesbevis.

Finner den dog på 96-99 Passat, 98-99 Polo. 96-99 Sharan, og 96-97 Vento, alle med AFN-motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Streika?? Byttet laderelé samt spennrulla på dynamoen i vinter (1700-1800kr kostet det)

Hvis den har streiket, skru av spennrulla fra dynamoen da den koster 1200 for bare den delen! så du har en reserve :)

er litt forskjelle delenr(siste bokstav) på bosch sine, men står det ikke noe nr på den?

men disse kommer opp

028 903 018c

028 903 018cx

028 903 018b

028 903 018bx

hva forskjellen er tørr jeg ikke si..

Men den med B sitter i golf3/vento/passat35i/golf cab 99-02/caddy 96-03/new beetle 99-01

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Streika?? Byttet laderelé samt spennrulla på dynamoen i vinter (1700-1800kr kostet det)

Hvis den har streiket, skru av spennrulla fra dynamoen da den koster 1200 for bare den delen! så du har en reserve :)

er litt forskjelle delenr(siste bokstav) på bosch sine, men står det ikke noe nr på den?

men disse kommer opp

028 903 018c

028 903 018cx

028 903 018b

028 903 018bx

hva forskjellen er tørr jeg ikke si..

Men den med B sitter i golf3/vento/passat35i/golf cab 99-02/caddy 96-03/new beetle 99-01

Virker som den lader altfor mye ja,men har ikke fått sjekka ladespenninga da multimeteret mitt var dødt igår når jeg skulle sjekke. Men alt peker mot gåen regulator. Kosta 1150 kr på Meca,Møller skulle ha 560 kr med rabatt : rolleyes Noen som sa "billige" uorginale deler....?? : bh : Klarer ikke helt å se hva annet det skulle være enn gåen laderegulator. Har satt svogern min som jobber på høggern til å lete etter en Passat/Vento/Golf osv. med 120 A Bosch dynamo for å nappe av regulatoren. Møller får ikke inn den jeg bestilte før på mandag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått målt ladespenninga,bilen stod å gikk på tomgang i cirka et kvarter. Sjekka Fluke`n med jevne mellomrom. Den lå jevnt på rundt 13,65 til 13,75 på tomgang,helt normal ladespenning på litt eldre VAG ifølge kompisen min som har vært lastebil-mekaniker i mange år. Steg ikke noe nevneverdig over 14 volt ved litt rusing. (Da var det en kompis som kikka på Fluke`n mens jeg satt i bilen) Så da spørs det om rett og slett batteriet har vært så dårlig at det ikke har tatt til seg lading å det har gått varmgang i det. Det batteriet som ble satt i bilen den dagen det skjedde var helt padde flatt når vi fikk satt det i. Det ble også varmt....så får investere i et nytt batteri imorra (rakk ikke få tak i et nytt batteri idag). Så saken er vel delvis løst nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem som deg i Einseren min. Lada så dampen sto ut av batteriet, men dynamoen tok kveld før jeg fikk målt spenningen. Batteriet har sett sine bedre dager etter dette og det hjalp ikke å bytte spenningsregulator, så tatt kvelden begge to tydeligvis :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Biltema isted og kjøpte et nytt batteri,kjøpte et 80 A batteri som er det største jeg fikk plass til. Starta opp bilen og kobla på et multimeter på batteriet,da viste den imellom 14,4 og 14,7. Så det var nok kun batteriet som var dårlig. Alltid like kjekt å finne feilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.