Anbefalte innlegg

Tok en kompresjonstest idag på min 1.8T med min nyinnkjøpte CR tester:-)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester/

Gikk veldig greit det men jeg tok ut en og en tennplugg og erstattet denne med testeren og kjinnet fortløpende, remonterte pluggen og gikk videre til neste syl slik at pluggene var montert utenom den syl. som ble testet

Burde jeg tatt ut alle tennpluggene først 1-4 og så montert testeren fortløpende mens de andre sylindrene gikk uten kompresjon (dvs alle pluggene forble frakoblet)

Resultatene var veldig bra forøvrig:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle plugger skal skrues ut, og alle spjeld skal være åpne. (full gass)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På biler med E-gass så kan man droppe full gass:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde full gass ja ettersom min 1.8T er DBW. Kan jeg ha fått unøyaktige resultater? skulle jo ikke tro det siden jeg testet en og en sylinder men kom til å tenke på at kansje alle pluggene burde være ute og ikke en og en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komperesjonstesteren er bra den hvis den blir brukt etter anvisning, men hvis du tror det er noe galt med motoren din da har du et bedre verktøy med en lekkasjetester! I tillegg til å vise hvor mange prosent gjennomslag du har på hver sylinder har du mulighet for å sjekke hvor gjennomslaget er, ex. innsugventil, eksosventil, stempel / sylinder, pakning, lokk osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

også lurt å kutte drivstofftilførselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen problemer av noen slag men ville bare få tatt en compressjonstest å se hvor landet lå, ble bare litt usikker ang dette med tennpluggene. Får vell bare hive på meg kjeledressen igjen å stikke ned å ta en ny test med alle pluggne ute å se om det er noen forskjell:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.