Anbefalte innlegg

Har kjøpt vinterdekk av en her på forumet, men nå ble jeg litt usikker på om de faktisk kommer til å passe på bilen : eek :

 

Dekka som sitter på nå er 235/45-17 og skal byttes med 215/55-17.. Går det, eller kommer det til å være alt for stort?

 

Hjeeeelp!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt vinterdekk av en her på forumet, men nå ble jeg litt usikker på om de faktisk kommer til å passe på bilen : eek :

 

Dekka som sitter på nå er 235/45-17 og skal byttes med 215/55-17.. Går det, eller kommer det til å være alt for stort?

 

Hjeeeelp!?

 

Dekket vil bli 25 mm større i høyde å bilen vil bli Ca 12 mm høyere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekket vil bli 25 mm større i høyde å bilen vil bli Ca 12 mm høyere

Men vil det subbe? Og blir det feil med tanke på rulleomkrets?

 

Det gjør meg ingenting at bilen blir høyere.. Har justerbart understell og selv på det høyeste så senker det fortsatt 30mm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg et jo ikke km det Vil subbe men som sagt, blir det 25 mm mer gummi enn før, Hmm.. Du har 195/65R15 orginalt?

Da blir det 8% forskjell og 5 er Max ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, det er jeg ikke sikker på.. Er det farlig om det er mer enn 5%?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg et jo ikke km det Vil subbe men som sagt, blir det 25 mm mer gummi enn før, Hmm.. Du har 195/65R15 orginalt?

Da blir det 8% forskjell og 5 er Max ;p

De nye dekkene blir vel 5,3% større, ikke 8% regnet fra 195/65-15? Dvs rett over lovlig grense, noe jeg hadde gitt en god dag i når det er så lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye dekkene blir vel 5,3% større, ikke 8% regnet fra 195/65-15? Dvs rett over lovlig grense, noe jeg hadde gitt en god dag i når det er så lite.

 

Ja faen! Jeg tok feil! Stemmer det du sier:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! :) Da er det ikke så farlig, bortsett fra at det blir ballongdekk og høy bil, men det gjør vell egentlig ingenting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.