Turtallet hopper hit og dit

Anbefalte innlegg

Har noe muffens med bilen nå...

La oss si at jeg starter bilen 5 ganger (forskj. tidspunkt eller etter hverandre) Så vil den ca 4 av gangene få turtallsproblemer.

 

Dette forløper seg slik:

Starter motoren bilen holder seg på normalt turtall, så når jeg rører gasspedalen stiger turtallet til 3000o/min, da forblir tomgangsturtallet der..

 

Etter å ha kjørt 5-10 min med dette så begynner turtallet og ramle til 1500o/min, så stige til 2500o/min, så synke, stige og holder på sånn helt til jeg skrur av tenninga. Er nokså kjipt å kjøre rolig i eks. et boligfelt i andregear og miste/få power hele tia dersom jeg holder foten vekk fra pedalen.

 

Problemet merkes ikke bruker pedal, så må være noe med tomgangen.

 

Men de få gangene bilen starter og holder seg normal fra begynnelsen så oppstår heller ikke dette problemet. I hvert fall ikke før jeg starter den neste gang.

 

Første tanke gikk til vakumslanger, noen som har noen andre formeninger ? Alle forslag mottas med takk da dette er en nokså kjedelig affære. Nevner og at gassvaieren ikke hopper hit og dit så den er det ikke

 

Bilen er en Golf G60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ? Trenger virkelig hjelp her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt ut som falskluft.... men litt rart at det er så periodisk.

Sjekk tomgangsmotoren, kobl den gjerne vekk og juster opp tomgangen på tomgangsskruen på baksiden av gasspjeldet. Skru den utover for høyere tomgang.

 

Lambda kan og krølle til tomgangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan vere tempratur føler det har eg våre bort et par gonger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tomgangsregulatorn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.