Ny "utfordrer" til Bosch/NGK osv osv

Anbefalte innlegg

"I stedet for en gnist på ca.50 Watt som er typisk for alle tennplugger, leverer pulsplugger en gnist med opptil 1 000 000 Watt toppeffekt."

 

Hvor skal de hente denne energien fra?! Man må skille mellom spenning/effekt/"gniststyrke"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt for mye champagne å NASA for meg dette, men bra advertasing for de som knapt vet hva en plugg er..

 

For min del er jeg selv ute å sykkle ang de forbanna pluggene..

Har hatt Org, NGK og sist FR5DP av bosch..

Org = brent

NGK = feilet på en så derfor byttet jeg like godt alle

Bosch = Tåler knappt trykk fra ei brusflaske før de gir opp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"I stedet for en gnist på ca.50 Watt som er typisk for alle tennplugger, leverer pulsplugger en gnist med opptil 1 000 000 Watt toppeffekt."

 

Hvor skal de hente denne energien fra?! Man må skille mellom spenning/effekt/"gniststyrke"...

 

Ikke noe problem det. watt= joule/sek. Når tiden går mot null, går effekten mot uendelig;)

 

Har noen prøvd disse pluggene? føler at de havner litt i kategorien; magnet på drivstoffrør, men er også litt nyskjerrig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker for min del å tro at en hel hærskare med ingenører hos både Audi og andre bilprodusenter hele tiden følger med på hva som finnes tilgjengelig på markedet- og har det vært så utrolig mye bedre hadde det vært solgt i alle biler for lengst - og ikke via en tilfeldig annonse på finn.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nei ikke vet jeg..

Noe må jeg gjøre ang mine plugger.. Men dette er ikke pluggen jeg tørr å satse på.. 200kr for en platinum plugg som har overnaturlige evner er for meg ganske utrolig, så VELDIG enig med Vidar Smevik ang denne "nyoppfunnende" sensajsonen som tydligvis ingen her har prøvd, lurer på hvorfor mon tro.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem det. watt= joule/sek. Når tiden går mot null, går effekten mot uendelig;)

 

Har noen prøvd disse pluggene? føler at de havner litt i kategorien; magnet på drivstoffrør, men er også litt nyskjerrig

 

Ja, det er klart, i teorien. Men har vanskelig for å se for meg at arbeidstiden til denne pluggen er 1/2000 av en tradisjonell plugg. Ellers er jeg enig ang magnet osv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte med slike på snøscooter ifjor vinter og var veldig oppsatt på at dette var magnet på bensinslange opplegg :P MEN, jeg merka forskjell på respons, eksostemp og effekt.. effekten øka fra ca 160 til 170 bare med å skifte pluggene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte med slike på snøscooter ifjor vinter og var veldig oppsatt på at dette var magnet på bensinslange opplegg :P MEN, jeg merka forskjell på respons, eksostemp og effekt.. effekten øka fra ca 160 til 170 bare med å skifte pluggene...

Hvor gamle var de pluggene du byttet ut? Og hva hadde resultate blitt om du hadde montert gode konvensjonelle plugger? Bremset du scooteren på samme benk før og etter? Hvor mange pull, hvordan temp, fuktighet, noen andre deler byttet, osv osv. Veldig mange veriabler på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg byttet flere deler så har jeg ikke engang kommentert da det ikke ville vært relevant, er MEGET klar over at det er mange variabler ute og går her men foretrekker at folk holder seg for god til å rakke ned uten å ha prøvd det selv :P Er forøvrig kun på denne jeg har testet disse og har ingenting med salg osv. av disse å gjøre, kjøpte de kun av egen nysgjerrighet en gang jeg var på andre siden av dammen.

Bremsa først på NYE orginale plugger, testa deretter 4-5 forskjellige typer med "riktig" verdi i forhold til temperatur og høyde over havet med marginale forskjeller. Utetemp på ca. -5 da dette ble gjort utenfor verkstedporten i et partytelt ;) har egen dyno..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg byttet flere deler så har jeg ikke engang kommentert da det ikke ville vært relevant, er MEGET klar over at det er mange variabler ute og går her men foretrekker at folk holder seg for god til å rakke ned uten å ha prøvd det selv :P Er forøvrig kun på denne jeg har testet disse og har ingenting med salg osv. av disse å gjøre, kjøpte de kun av egen nysgjerrighet en gang jeg var på andre siden av dammen.

Bremsa først på NYE orginale plugger, testa deretter 4-5 forskjellige typer med "riktig" verdi i forhold til temperatur og høyde over havet med marginale forskjeller. Utetemp på ca. -5 da dette ble gjort utenfor verkstedporten i et partytelt ;) har egen dyno..

Jeg rakker ikke ned, men avklarer :) jeg er også optimistisk til ny teknologi, men samtidig skeptisk til vidunderprodukter. Jeg kjenner ikke deg fra tidligere, derav mine spørsmål. Vet mange som prater om fantastike oppgraderinger av ditt og datt, men som samtidig har byttet andre ting som kan være av relevanse.

 

Jeg vurderte tidligere å teste disse, men da måtte det bestilles fra USA. Jeg bestemte meg å la være pga at jeg ikke hadde noe mulighet til å kjøre dynomålinger og samtidig overvåke motor å tilpasse map.

 

Jeg synes også det er mye dårlig markedspøring rundt pluggene og mye info fra produsent mangler håndfaste bevis. I tillegg er det merkelig om tunere osv ikke benytter teknologien som man kan øke såpass mye effek (prosentvis) som i ditt tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel de som bruker disse bla annet i motorcross ( refererer til han som selger disse på finn.no )

Men om det er merkbare forskjeller på en cossy motor og VAG vet jeg ikke..

 

KANSJE jeg skal kjøpe disse ( men BE1i = iridium) å gi en kommentar her etterhvert.. Må uansett bytte.. så hvorfor ikke :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kun testa på 2takt uten overlading så om det funker på bil kan ikke jeg gå god for men jeg ble iallefall positivt overrasket.. ble dog til at de ble liggende på hylla da jeg ikke veit holdbarheten og hadde lite lyst til å bli stående på vidda med fyr på bare 1 sylinder :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører allti med 2 sett extra uansett merke når jeg er ute med ski-doo'n..

Men det er ved turbo trykk de fleste pluggene må gi seg så med suge motor kan jeg tro alt går...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch Sidefires F5PD0R er kjøpt inn samt Pulstar BE1i sine plugger..

 

Så får vi se da... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli en jevel på å skift plugga nå...

 

Første gangen brukte jeg 1,5 time.. plukka av ALT for mye, sist nå så tok det litt under en time...

 

Tar Pulstar sine først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte med slike på snøscooter ifjor vinter og var veldig oppsatt på at dette var magnet på bensinslange opplegg :P MEN, jeg merka forskjell på respons, eksostemp og effekt.. effekten øka fra ca 160 til 170 bare med å skifte pluggene...

 

Jeg håper dette var en 4 takter. De har jo bare plugger som går til 7 på varmeskalaen. Ingen av dagens 2 taktere som klarer seg med så "varme" plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er de montert inn i bilen nå?? hadde jo vært spennende og hørt om noen hadde prøvd de på en 5syl turbo eller V6biTurbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er de montert inn i bilen nå?? hadde jo vært spennende og hørt om noen hadde prøvd de på en 5syl turbo eller V6biTurbo

 

Har ikke fått testet de stort, ca 200 kilometer............... Har ikke merket stor forskjell. Tenkt å sette ned bosch pluggene etter nyttår så får jeg kjørt disse noen mil først...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter kulden slo inn så har opplevd at pulstar pluggene er lite samarbeids villige under oppstart fra -10 og kaldere, UTEN motorvarmer vel og merke..

 

Dette trenger ikke å ha noen sammenheng med pulstar pluggene.. Noen andre som har samme issue med bosch??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redline Magazine dyno testet disse på en Audi TT uten å finne noe ekstra effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja effekt messig så har jeg ikke merket noe forskjell...

Bare litt Finurlig kald start :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.