#1 Skrevet Oktober 23, 2010 Har prøvd og søke men finner lite.. Hvilke girkasser passer på urs4 bortsett fra dem vanlige 5 og 6 trinnskassene som kom til disse? Passer feks 2.3E og 2.5 diesel kassen? Takker for svar: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2010 ja, de passer.... men hvorfor iall verden vil du ha slike kasser på? er noe og en hel del annen utveksling på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2010 Har prøvd og søke men finner lite.. Mine søk finner mer 2,5 tdi passer, forutsatt at du også tar med deg drivakslene derfra. Og fututsatt at du ønsker slik utveksling. 2,3 har feil flenser. Står litt her om div kompliasjoner vedr feil flenser: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=193277 Står litt her om utveksling med tdi kasse: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=176933&highlight=utveksling+tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2010 Flere har også med hell (og litt modding) montert kassa fra 2.7tt-biler, den er vel muligens 01E-basert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2010 Har hatt 2.3 kasse på min tdi men måtte ha 2.3 drivaksler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2010 Girkassen i S4 og RS4 B5 er en 01E kasse, hvordan det er med de nyere en det vet jeg ikke. Selv har jeg montert RS4 B7 kasse i min 92mod. Dette gikk, men ikke helt uten utfordringer... Enkleste er og få tak i en 01E kasse fra en S bil vil jeg tro. Da slipper du problemer med overføring, drivaksler etc. Skulle du eventuelt gå for en nyere kasse kan jeg gi deg noen tips så slipper du og gjøre alle tabben jeg gjorde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2010 Girkassen i S4 og RS4 B5 er en 01E kasse, hvordan det er med de nyere en det vet jeg ikke.Selv har jeg montert RS4 B7 kasse i min 92mod. Dette gikk, men ikke helt uten utfordringer... Enkleste er og få tak i en 01E kasse fra en S bil vil jeg tro. Da slipper du problemer med overføring, drivaksler etc. Skulle du eventuelt gå for en nyere kasse kan jeg gi deg noen tips så slipper du og gjøre alle tabben jeg gjorde! Hva som ble de store utfordringene her da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2010 Hva som ble de store utfordringene her da? Det har Christian skrevet utfyllende om i den øverste av linkene i min post 3. Stikkordet er ulike flenser på kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2010 Var mange av de, men som Steinar nevner: Flenser på girkassa i tillegg kom giroverføring, girkassefester og speedometer signal. Løsningen ble flenser fra en 2,6l A6 C4 FWD som ble dreid ned 0,95mm, drivaksler fra 2,5tdi A6 C4(samme ytre drivknuter som S4) Giroverføring som ble kortet 95mm og bøyd til i andre vinkler, lagde egne braketter mellom kassa/girkassefestene. Planen er en speedometer-signal konverter, å bygge feste for en induktiv giver som teller boltene på girkasseflensen. Dette for og få speedometer signal siden det ikke er uttak på den girkassen for dette. Kan om det er ønskelig snekre sammen en tråd om dette om det er av interesse for noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2010 Kan om det er ønskelig snekre sammen en tråd om dette om det er av interesse for noen? Dumt spørsmål, du vet vel at mer enn halvparten av oss er over middels nyskjerrige Klart vi vil ha en tråd om dette, selv om vi aldri kommer til å putte slik kasse i en C4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...