Anbefalte innlegg

Hei mansjeten på høyere frem aksel har tatt kvelden å har kommet sikkelig stygg lyd når jeg svinger å kjører rett fram. Kjøpt in kit med mansjet og drivknute. Lurer bare på verktøyet jeg trenger og om det er en veldig vanskelig jobb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut med denne umbrakon tror det er 14mm

tn_ambrako.JPG

så denne bolten som kan være et hel vist det er lenge siden den har vært av

tn_bolt_2.JPG

så får du ut drivknuten. skru umbrakobolten inn i drivknuten igjen og skru til drivknuten løsner fra drivakselen. bytt mansjett og låseringen på akselen og slå den nye drivknuten på plass igjen og monter sammen

sikkert flere måter som og feks ta av styrestaget og kanskje få ut endeleddet den veien men jeg bruker den jeg har beskrevet over

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettersom bolten det er ringet rundt stort sett sitter som et helv.. å er vanskelig å få ut uten å ødelegge den, syntes jeg det er mye enklere å ta av bærearmene i bunn istedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

derfor du må ta den ut vær gang du skal gjøre noe så den ikke rekker og sette seg fast:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

derfor du må ta den ut vær gang du skal gjøre noe så den ikke rekker og sette seg fast:-)

enig! har gjort dette mange ganger å det går som regel greit :) en gang satt den litt men fikk den ut med endel makt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger kun å løsne indre innfesting til nedre bakre bærearm for å få ut drivaksel.. bare å legge over full sving og dra hjullagerhuset litt ut det:) BTW om endeleddet løsnes av en eller annen uforklarlig grunn ved en slik jobb, så husk å måle hvor høyt endeleddet sitter i styrearmen.. ellers blir hjulstillinga feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg greier dette uten å løsne noenting annet enn selve drivleddet, og legge over i full sving. Avhengig av fjæring må du kanskje løsne demperen nede og presse multilinkhelvetet litt ned, så kommer den!

Men 'by the book' så skal man løsne den oppe ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.