Reimstrammer HVORDAN få "lettet på trykket"?!

Anbefalte innlegg

Hei

Har en a4 AEB 1.8T 97 mod som jeg prøver å få av hovedreima pga jeg skal ta ut dynamoen. Nå er det like før jeg gir opp med å finne ut hvordan jeg skal få "lettet på trykket" som reimstrammeren har mot reima. på min reimstrammer er det ingen 17mm "bolt" som jeg kan sette en pipe på for å få gjort dette. Det er derimot en tapp som peker opp som det er et hull i. Er dette et hull iforbinnelse med et spesial verktøy ??? jeg har testet med å ha no jernrør ned med no treklosser for å prøve å bende slik at den letter på trykket men klarer bare å bende litt slik at jeg akuratt ikke klarer å få av reima.

Er det noen her som har noen smarte løsninger på dette evt gjort dette før ?

like før de rørene smeller over panseret på bilen, hehe.... litt frustrert nå.

på forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. På min aeb var det en tapp som en 17 mm fastnøkkel passa på.

la ved et bilde

79691178.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som nevnt over her, åpen kjeft på 17mm fastnøkkel er det meninga å bruke på "tappen" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme på ADR motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en ide rett etter jeg la ut dette å det funket veldig bra. så da tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen bilder(fikk bare til å legge ut et, det klaget på størrelsen på det andre. Programmet oppga en størrelse som skulle fungert, er ikke lett å legge ut bilder her inne.) og en liten forklaring slik at neste mann kan vurdere å bruke min løsning.

Det er nok ikke mange bilmekanikere som har brukt denne men det funket som bare det.

Og vinnerløsningen ble: jeg tok et lite tau gjennom hullet i den lille "tappen" på oversiden av reimstrammeren. Så tok jeg og festet dette i en jekkestropp som var festet i garasje veggen.

5 jekk så vips var problemet løst.

Takk for alle svar, jeg forstår nå hvordan man egentlig skulle gjort det med en 17mm pipe ja.... men men, er ikke alltid like lett å forstå, hehe. fikk det nå til på annet vis :)

IMG_0479.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, så ganske magyver ut den løsningen :P

Bra du fikk det til. Nå vet du ivertfall hvordan det skal gjøres neste gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.