Girkasse (problem?) på Audi A4 1.8TQ 1996!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en 1996 Audi a4 1.8tq 1996 mod. som har startet å lage en skrangle lyd fra gir kassa...

Lyden kommer kun i 1. gir. Lyden er der kun når 1.gire er "innkobla", altså ibruk... Kommer ingen lyd når jeg trykker inn clutchen og triller mens den står i 1 gir... Ingen lyd når den står i fri heller..

Noen som har vert borti lignendes eller har en anelse om ka de kan vær ?

Hva er billigste løsning ? Ny kasse ? Overhaling ?

Takk får svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 giret ditt holder på å rase :) kan sje i morra, kan sje om 1 år.. vanskelig og vete.. Billigaste løysing? Hent ei brukt kasse hos søta bror..

http://www.bildelsbasen.se/

Der får du ei kasse til rundt 3500.-

Mitt tips? kjøp ei kasse og ha den i bakhånd, so skifta du den vist du har tid? eller når det skjer noke..

Overhale kassa er ikkje for nybegynnarar, seff går det an, men er tidskrevande og krev mykje kunnskapar/teknisk hidden. Det er seff dei som overhaler kasser, men da snakker vi minst 12k.. ei brukt kasse som er garantert lav km og nyskifta olje er etter mitt syn beste løysinga (med mindre du har ein blodtrimma bil som løyser alle hjula dei 3 første gira).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk får bra svar =) da blir de henta ny kasse fra Tyskland =)

Noen som vet kor jeg finner "navne/nommere" på kassa? va en kar som sa de va i bagasje rommet en plass ? hmm

Har ikke service hefte....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I reservehjulsbrønnen sitter det normalt en klistrelapp med all informasjon om bilen, lakkode, girkassekode,motorkode etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.