#1 Skrevet Oktober 25, 2010 Kan dennes delen fås løst? Min ene er knekt og må få meg en ny men fikk beskje av Møller at hele EGR ventilen måtte bestilles men de kunne ikke bekrefte om denne delen kom med EGR ventilen, eller om den kom med selve slangen. Besilte et sett med brukte EGR ventiler med denne plastisk dubeditten på ifra Canada men etter å ha ventet i 4 uker har jeg gitt opp. http://sporing.posten.no/sporing.html?q=CC177103945CA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 25, 2010 du trenger stregngt tatt ikkk den egr ventilen. bilen går like bra uten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 25, 2010 du trenger stregngt tatt ikkk den egr ventilen. bilen går like bra uten. .. og du slipper tilogmed ihjelsota innsug, og bilen din kommer til å leve et bedre liv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 25, 2010 Joda, men har en sånn irriterende susselyd som eg ikke kan fordra. Men ja, muligens bare blanke av alt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 25, 2010 (endret) Bortsett fra at dette er tilskuddsluft ventilen og ikke egr ventil så er all good:D Denne ventilen har 1 oppgave.. den er koblet til el luft pumpa bak innsuget i "v`en" denne pøser ved kaldstart inn luft igjennom disse sorte plast rørene hvor de så overskrider motstanden i lukkeventilen inne i "EGR" ventilen som den er blitt kalt her, hvor så denne friske luften blir blåst inn i topplokk og ut i eksoskanalene.. dette for å få opp temp på katalysatorene tidligere og få lambdasonde regulert avgass fortere ved kald motor, slik at bilen blir "grønnere" Thats all.. EGR er noe HELT annet:) Egentlig litt skremmende at det blir gitt tips anngående deler man ikke veit hva gjør eller heter hehe. Gjør ikke meg noe men.. kan jo under andre omstendigheter føre til skader på andre godtroende sine biler om det gis tips om ting man ikke veit hva er:) bare en tanke. (sier ikke at folk ikke kan si hva de ønsker, bare tenk over at er man uheldig så kan det koste personen mange kr å få feil tips:) ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 25, 2010 Bortsett fra at dette er tilskuddsluft ventilen og ikke egr ventil så er all good:D Denne ventilen har 1 oppgave.. den er koblet til el luft pumpa bak innsuget i "v`en" denne pøser ved kaldstart inn luft igjennom disse sorte plast rørene hvor de så overskrider motstanden i lukkeventilen inne i "EGR" ventilen som den er blitt kalt her, hvor så denne friske luften blir blåst inn i topplokk og ut i eksoskanalene.. dette for å få opp temp på katalysatorene tidligere og få lambdasonde regulert avgass fortere ved kald motor, slik at bilen blir "grønnere" Thats all.. EGR er noe HELT annet:)Egentlig litt skremmende at det blir gitt tips anngående deler man ikke veit hva gjør eller heter hehe. Gjør ikke meg noe men.. kan jo under andre omstendigheter føre til skader på andre godtroende sine biler om det gis tips om ting man ikke veit hva er:) bare en tanke. (sier ikke at folk ikke kan si hva de ønsker, bare tenk over at er man uheldig så kan det koste personen mange kr å få feil tips:) ) jeg bare svarte ut fra overskrift. har blendet EGR på min egen bil. nothing mor nothing less 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 26, 2010 jeg bare svarte ut fra overskrift. har blendet EGR på min egen bil. nothing mor nothing less Samma her! Ble anbefalt av den lokale Møllern om å blende EGR faktisk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2010 Takker for svar men har egentlig ikke for svar ang den plastikk dubetiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...