tips/ide/forslag trengs.. dumpe overtrykkslufta fra compressor v/ lukket spjell

Anbefalte innlegg

06F 145 710 C - ventil fra Audi S3 2.0 TFSI 265hk.

lite tro på at denne faktisk vil hjelpe meg. denne vil vel ikke kunne slippe ut i friluft? ser iallefall ikke slik ut. og da må jeg sikkert ha rørdelen som denne skal sitte i evnt også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noe superpeil på kopressoer tech, men er det ikke slik at en "bypass" ventil for kompressorer har en annen oppbygning/virkemåte en en hvilkensomhelst dumpventil ? Mener jeg har hørt det, uansett lykke til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noe superpeil på kopressoer tech, men er det ikke slik at en "bypass" ventil for kompressorer har en annen oppbygning/virkemåte en en hvilkensomhelst dumpventil ? Mener jeg har hørt det, uansett lykke til ;)

det forundrer meg egentlig ikke. dog vet jeg at det går en audi 5r med kompressor og dumpventil. den går fælt, men ikke lett å få svar fra eieren. han svarer når jeg spør, men språkproblemer :P

jeg får også dumpet luften min, problemet er å holde "dumpen" åpen slik at kompressoren ikke får levert lufta fram til spjellene når de er lukket. kompressor går jo som kjent med trykk allerede fra motoren siver på tomgang.

for enkelhetens skyld så har vi jo liggnes turbogrenrør til motoren, men har svært lite lyst på det framfor kompressor :P hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.