Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Først : Prøvd å søke på forumet men fant lite informasjon om Airlift.

 

Så til saken, jeg sitter her å vurderer luftunderstell til min Golf og fant dette kit`et på ECS tuning

 

Jeg regner med at det ikke er så stor forskjell på dempere og fjører på FWD kontra 4WD, men jeg spørr her allikevel - Er det noe forskjell?

 

Hva gjør dere med luft på vinterstid, med kondens og vann i systemet?

Har litt erfaring med luft, men det gjelder på tog.. og der er det mye utstyr som sørger for å tørke lufta i anlegget, så jeg har fått med meg at det er noe viktig i hvertfall.. ;)

 

Vanskelig og få dette godkjent inn i vognkortet?

 

Hvordan fungerer dette i praksis ?

Vil all lufta gå ut av systemet iløpet av arbeidsdagen for eksempel, slik at man faktisk må vente på at det fyller opp lufta før man får kjørt hjem fra jobb?

 

Del deres erfaringer, jeg er ikke akkurat erfaren på dette området.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Airlift er tingen å gå på MK5.. Klart den som senker mest! (slam kitet).. Hadde jo AirLift på min MK3 og var kanon å kjøre med! med 8 ventiler og full digital styring så får man et bra oppsett..

 

angående kondens så har man vannutskiller som hjelper en god del. Samt man bør tømme tanken i ny og ne.. flere i canada som bruker det på vinteren og de klager ikke(og de har jo helt greie vintere de og) :)

 

Så lenge du har bygd alt skikkelig(uten lekkasjer) så blir lufta akkurat der den var før du parkerte :)

 

edit: Angående det kittet du linket til, så ville jeg oppgradert til en ekstra kompressor, alu tankt(for å forhindre rustvann som blir i de ståltankene) samt tynnere(1/4) slanger pga 3/8 er for raske..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info!

8 ventilers styring, hva vil det si?

Har kitet jeg linka til dette?

 

Ang slangestørrelse.. Er det ikke noe form for justering av eksosen slik at dette går saktere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 8 ventiler på det kitet(2 manifolder med 4 ventiler pr stk) dvs at du har 2 ventiler pr hjørne(1 fyller og 1 slipper ut) Slik at ikke lufta forskyver seg fram og tilbake fra demperne(da blir det båt og ubrukelig oppsett som enkelte i klubben har)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha :)

 

Tenkte meg det var noe i den duren..

Frister veldig må jeg si.. Er vel egentlig bare penga det står på (inntil videre)

 

Takker for info, kommer vel noen flere spørsmål etter litt søvn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjellen er ca 5cm ;)

 

Må lide for skjønnheten vet du :)

 

men er det samme opplegg på 4Motion? Har du separat fjær/demper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjellen er ca 5cm ;)

 

Må lide for skjønnheten vet du :)

 

men er det samme opplegg på 4Motion? Har du separat fjær/demper?

 

Har separat fjør og demper ja.

og det ligner jo fryktelig..

 

5cm?

Jeg er fornøyd bare jeg får skjermen ned mot kanten jeg. ikke planer om å ha hjul oppi hjulbuen..

Så om dette går med dette settet og (eller ett annet lignende) så er jeg fornøyd :)

Gjør dette for komforten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tore Øimoen har et brukt sett til MK5 liggende tror jeg. Godkjenning kan man vel glemme tror jeg? Er vel ikke TÜV på luft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte at det er 55mm fjærbein på fwd med tdi og 50mm på 4 motion. Ingen fast regel.. men det hender. du bør måle diameter på dine fjærbein i bunn før du kjøper noe som helst:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får tüv på båtsetta(tyske med 4 ventiler)...

 

men sjekk ut http://www.bagriders.com da finner han akkurat det du trenger til bilen din..

 

Og skal man ha luft så må man regne med noen mods for å få den heeelt ned(og skal love deg at det aldri er nok før den ligger på bakken, blir bitt av luftbasillen så fort man har satt på bags) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke kappe om du bruker D-cups

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt er til salgs fra torsdag, da ryker alt ut av bilen.. Da bilen selges.. ferdig tilpasset golf 5.

tenger ikke skjære en dritt...;)

115mm vandring. fra topp til bunn

 

Men, hvis du gjør det for komfor.. da tror jeg du blir overasket hvor stivt det egentlig er..

Vinter her i norge er det litt problemer i -20.. slangene har en tendens til og krympe i fittingsene, men det går.

 

Ingen proble mog ha den stående i 4-5 dager om vinter. uten at den siger.

 

er du seriøst inntresert er det ditt for 12k.. og jeg hjelper gjerne med innstalasjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Anders sitt gamle sett (airlift) og det er et utrolig bra sett. Har ikke hatt noe problemer med det siden montering i sommer. Kjørekomforten er utrolig mye bedre enn med coilovers skrudd helt ned. Er faktisk litt for mykt, da jeg subber hele tiden.(vil jo ikke kjøre høyt heller:p)

 

Jeg har hvertfall bare gode ting å si om airlift sitt sett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt er til salgs fra torsdag, da ryker alt ut av bilen.. Da bilen selges.. ferdig tilpasset golf 5.

tenger ikke skjære en dritt...;)

115mm vandring. fra topp til bunn

 

Men, hvis du gjør det for komfor.. da tror jeg du blir overasket hvor stivt det egentlig er..

Vinter her i norge er det litt problemer i -20.. slangene har en tendens til og krympe i fittingsene, men det går.

 

Ingen proble mog ha den stående i 4-5 dager om vinter. uten at den siger.

 

er du seriøst inntresert er det ditt for 12k.. og jeg hjelper gjerne med innstalasjon

 

Hmm.. Ossen sett er det du har på din? Jeg er intressert men akkurat nå har jeg ikke råd. Men det går fort å fikse de pengene i løpet av vintern :)

 

Fjørbena på 2.0tdi 4m er i hvertfall 55mm. Det har jeg sjekket på min.

 

Jeg driter i godkjenning.. Virker som om det blir alt for vanskelig å få dette godkjent uansett.. Selv med bare vanelige coilovers er det mye pes.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gas v1 gule koni .. er ø55 ja..

 

festo bistabile ventiler 3/8 = presise stopp pungt i høyde.

 

viair 380 komp , og 11,5 l tank.. brytere og kombil måler ( forran/ bak i samme måler )

Ferdig mod. luke ved siden av rattstammen

 

Legger det ut i løpet av uka.

 

Se om jeg finner noen bilder. illustrasjon foto nå til og begynne med mk5

122.jpg

7.jpg

Her er settet.. dog dagen det var nytt

Bilde537.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får tüv på båtsetta(tyske med 4 ventiler)...

 

men sjekk ut http://www.bagriders.com da finner han akkurat det du trenger til bilen din..

 

Og skal man ha luft så må man regne med noen mods for å få den heeelt ned(og skal love deg at det aldri er nok før den ligger på bakken, blir bitt av luftbasillen så fort man har satt på bags) :)

 

Båtsett.. det tror jeg ikke du har erfaring til og si noe om..;)

 

Jeg har i alle fall dårlig erfaring med airbagit.,. god erfaring med GAS.. resten jeg ikke vet noe om : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk å ha 8 ventiler da, uansett hva du går for... (FBSS)

 

Samt digital styring er å foretrekke da du har MYE mindre feilkilder/slanger/koblinger som kan begynne å lekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Båtsett.. det tror jeg ikke du har erfaring til og si noe om..;)

 

Nei sant det, pga jeg gikk for skikkelig med en gang..

 

Og bør ikke lese så alt for mye om at 4 ventiler suger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere får prøve og bruke det i en bruksbil....

kjørt 80 tkm.. vinter som sommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver sin mening om luft...

 

vi er enige om å være uenige mtp ventiler da Tore ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.. Ting må utprøves , og 2 veis holder for meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, airlift kitèt koster 17500 ink moms og frakt.. rundt regnet såklart.

 

Men dette har 8 ventiler og digital styring.. eneste er at jeg må ha andre belger bak fra en annen produsent.

Jeg vil jo gjerne ha digital styring der jeg legger inn forskjellig setuper (vis dette går?) med forskjellige høyder.. Parkert - kjørehøyde - hyttehøyde :P Er dette mulig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei sann Haavard!

 

 

Jeg har selv 2 veis HPS system på min å det funker gull :) angående 4 veis å 2 veis gidder jeg ikke ta den diskusjonen her men kan si såpass at 2 veis holder i masse vis :) vis du har lyst til å sitte på en tur i "båten" min kan du bare komme til Ski så kan du selv få kjenne hvor "båt" det er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei sann Haavard!

 

 

Jeg har selv 2 veis HPS system på min å det funker gull :) angående 4 veis å 2 veis gidder jeg ikke ta den diskusjonen her men kan si såpass at 2 veis holder i masse vis :) vis du har lyst til å sitte på en tur i "båten" min kan du bare komme til Ski så kan du selv få kjenne hvor "båt" det er :)

 

hehe, regner ikke med det er så mye båt følelse :)

 

hadde vært artig og kjent hvordan det er, har ikke sittet på med en bil med det før.. annet enn Mercedes eklasser og Allroader.. :)

 

kan jo si ifra neste gang jeg er i Ski!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.