#1 Skrevet Oktober 26, 2010 Hei, nå begynner vinteren å ta tak og de blå gradene viser seg flittig. jeg merker nå at min vell ny-innkjøpte 92 mod. Audi 100 2.8 Avant har ett par dørhengsler som ikke vil gå i lås når de blir åpnet i minusgrader. de går i lås igjen straks bilen har begynt å få litt varme i kupéen. Så nå tenker jeg å ta en oppsmurning av hengslene og dørlister. hva er best å bruke på dørhengslene og hva er best å bruke på lister? regner med silikon på lister? er det eventuelt noen som har gode fremgangsmåter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2010 Du mener låsekassene? Du bør demontere dem og sette inn delene med grafitt fett, eller annet fett uten vann i. Sprayer du wd 40 inn i låsekassen fungere det gjerne en stund, med egentlig skyller du bort fettet. Dørhengslene kan dy spraye med en penetrerende olje ev. WD40 Silikonstift eller vaselin har jeg brukt på lister med godt hell. vaselinet gnukker du bort mesteparten av etter påføring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...