Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt bilen inne på service hvor blandt annet motoroljen ble byttet (i går). Har en 1.9 tdi pd passat. Rengjorde peilepinnen, stappa pinnen ned i motor, dro opp og la en dråpe på et hvitt papir. Oljen er helt svart (ikke tegn til blank/ny olje). Er dette normalt?

Hadde forventet at olja så tilnærmet ny ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje på tide å ta en motorrens...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du helt sikker på at de bytta da? Er vel ikke noe hemmelighet at det hender verksted slurver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoroljen på en diesel bil blir fort svart, er ikke lenge den går før olja er svart.

Helt normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da, det hørtes ikke bra ut.

Dra på verkstedet og spørr der om dem virkelig har skiftet oljen på bilen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% sikker på de husket å bytte olje da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har nok byttet oljen, men dere med diesel bil har dere noen gang byttet olje, og peilet dagen etter? Hvilken

farge er det på oljen da?

En diesel bil får svart olje med en gang, grunnet sotpartikler i en dieselmotor.

Dere vet vel hva oljens egenskaper er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olja på dieselmotorer blir FORT svart som Roger sier, men en annen ting er at verkstedene som oftest suger opp olja med pumpe og det slurves med hvor mye olje de gidder / får til å pumpe ut før de fyller på ny. Ny olje blanda med gammel = svart olje med en gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvordan en bytter olje på en diesel blir den sort på 1-2-3 :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir svart med en gang på diesel ja. Helt normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil som sees i underskriften (gått 120.000km), er den ikke helt sort før ca 7000 km. De første ca 1-2000km er den mer grå-blank enn sort. Så det har nok med alder og slitasje å gjøre hvis den bli sort "med en gang" . Jeg bytter olje og oljefilter hver 10000 km av eget ønske (og at jeg får Mobil1 til innkjøpspris). Når jeg da tapper av er den sort som kull. Og jeg tapper fra bunnpannen og lar den renne i noen min, suger ikke opp. Kan kanskje ha noe med at jeg kun kjører langkjøring, og svært få kortturer med mye start og stop før motoren er varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min forrige arbeidsbil og nå værende var svart med en gang etter oljeskift selv om di bare har /hadde gått 25.000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.