Anbefalte innlegg

Hei. Har en abs lampe som lyser i 2er golfen min. Finnes det noen måte å ta diagnose på disse? Hadde vert fint og sett hvor feilen ligger før jeg begynner og skifter deler. Mistenker en sensor, men vet ikke helt.

Noen med tips til hvordan man kan sjekke om en sensor er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnose er vel heller dårlig ,men mål motstanden på alle hjulfølerene, sammenlign verdier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne lyste ikke når bilen ble stoppet

Lurer på om bilen bare må opp i fart en gang så resettes alt.

( siden den har vert uten strøm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Kanskje vente litt med å sjekke dette. Kan jo måle motstanden når jeg bytter bremser. Alle skiver og klosser må nye. Samt mesteparten av bremserørene! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen må kjøre 50m eller noe slikt etter at strømmen har vært borte. Mener at det skal være ca 1100ohm i kablene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en liten kjøretur med den på søndag, men det forsvant ikke. Var ikke oppe i fart med bilen da. Men får se når jeg får satt den sammen igjenn om ikke det forsvinner da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en liten kjøretur med den på søndag, men det forsvant ikke. Var ikke oppe i fart med bilen da. Men får se når jeg får satt den sammen igjenn om ikke det forsvinner da.

Tror du må over 20 eller 30.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble av ledningen på hver sensor og mål vekselspenning mens du snurrer hjulet rundt.

Spenningen skal ikke være konstant, men den skal veksle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS på G60 har 'blink koder'. Det skal ligge en blå og en hvit kontakt under muffen til girstangen...

Ihvertfall på Golf....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS på G60 har 'blink koder'. Det skal ligge en blå og en hvit kontakt under muffen til girstangen...

Ihvertfall på Golf....

Hvordan feilsøker man med denne, og hva vil eventuelle blink bety?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall på Golf....

Vanlig Golf 2 har ikke blinkkoder til ABS, bare til motor. Syns å huske at jeg kom inn på ABS-enheten med VagCom på en 90 Syncro jeg eide, men det kan være jeg husker feil. Kom ikke inn på motor med VagCom.

http://dk.openobd.org/vw/golf_19e.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian; Jeg lagde en pdf fil som omhandler komponent testing på abs på g60 (1990-91)

Følg linken i signaturen min, så finner du fila.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ohm sensorne 1100 Ohm ca. pluss mål ac når du snurrer hjulet.... skal variere som sagt over her. Gjort dette selv og veldig fin måte å feilsøke abs på.

Om Ohm er ok men ikke vekselspenningen, er nok sensor kommet ut av posisjon eller tannkransen som abs går mot defekt eller lignende. Men kan såklart også være sensoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohmen stemmer. Men må sjekke ac bak. Fremme er i orden hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall på Golf....

Finner ingen kontalter under den muffen jeg. Sikker på at det er der den skal være?

Eneste jeg fant der var en gul og blå kabel, samt en plugg med rød og brun. Den røde/brune tipper jeg skal være til noe lys. En sikring gikk hvertfall når jeg kortsluttet disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.