#1 Skrevet Februar 24, 2005 Syns lissom at dørene mine "henger" bittelitt. Hvordan justerer jeg dette?? Passasjer dørra holder seg ikke så godt oppe heller lissom.... Fikses hvordan? ABS lampa lyser.... Hvordan finner jeg ut hvilken føler det er? (det er vel det som er det vanligste) Det var alt for denne gang. Svar mottas med takk! =) Mvh Helge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2005 Du får en kompis til og hjelpe deg, ta tak i bakkant av døra og løft den litt opp, så kan du sjekke om sluttstykke og låsen treffer omtrent midt på. (Det ser du når du lukker døra og du titter inn på låsen og sluttstykke) Gjenta om nødvendig. ABS føleren kan du bruke en sånn multimeter, sett den på ohm og ohm alle følerene. Du tar av kontakten og ohm følerene, (Husker ikke verdiene) Og den som ikke har lik ohm som de andre er det den som er deffekt. (Du får som regel 3like verdier og 1 som er ulik. Bytt denne.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2005 Du får en kompis til og hjelpe deg, ta tak i bakkant av døra og løft den litt opp, så kan du sjekke om sluttstykke og låsen treffer omtrent midt på. (Det ser du når du lukker døra og du titter inn på låsen og sluttstykke) Gjenta om nødvendig. ABS føleren kan du bruke en sånn multimeter, sett den på ohm og ohm alle følerene. Du tar av kontakten og ohm følerene, (Husker ikke verdiene) Og den som ikke har lik ohm som de andre er det den som er deffekt. (Du får som regel 3like verdier og 1 som er ulik. Bytt denne.) Så man bruker rett å slett litt makt å tvinger den opp...? Takk for begge tipsene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2005 Virker ABS systemet? Jeg hadde en Ford Scorpio hvor lampa lyste. enkte det var en føler, men var ikke så heldig. Der var det ABS hjernen som tok kvelden. Den styrer antispinn også. Ikke billig... Lærte en ting, IKKE kjøp Ford!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2005 Virker ABS systemet? Jeg hadde en Ford Scorpio hvor lampa lyste. enkte det var en føler, men var ikke så heldig. Der var det ABS hjernen som tok kvelden. Den styrer antispinn også. Ikke billig... Lærte en ting, IKKE kjøp Ford!!! Nei, forhandleren lokalt her snakka om at hele abs systemet skulle slå seg ut ved feil på følere osv. bare vanlig brems som skal fungere lissom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2005 Løsne litt på boltene som sitter på dørdelen av hengsla, løft døra litt opp, og stram de. Juster så det er slik du vil. Etter dette justerer du låsen slik at alt treffer perfekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2005 Gikk fort det her.... Da er nok Ohm-meter en god ting før du sjekker hjerne.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2005 Okay. Tråden er lagt til i favoritter. Så skal jeg teste i morgen om jeg får tid. Tusen takk for svar igjen! (noe jeg syns vi er veeeldig flinke til i klubben, hjelpe værandre) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2005 Så man bruker rett å slett litt makt å tvinger den opp...? Takk for begge tipsene! Jupp, du må ta i litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...