Termostat på en audi a4 1.8t ( 1996 mod )

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal skifte termostaten min på en audi a4 1.8t.. Også lurer på jeg hvor lang tid dette vil ta ca og hvor den sitte? Hadde vært fint med bilder og en beskrivelse :)

Robert Thorsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter under vannpumpen, som sitter et stykke under dynamoen. Enkleste er vell bare å løfte bilen på bukker, fjærne bunnplaten, og se om du kommer til for å ta av slangen og skru den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar vell rundt 30min å bytte denne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt før;

Sitter under vannpumpen, inni vannpumpe-huset. Når du tar av denne kommer all kjølevæske ut. Så her må du ha ny eller ta vare på den gamle og lufte systemet etterpå.

Tips!

Kok den nye termostaten og ha i et termometer slik at du faktisk ser at termostaten åpner seg når den skal. Har vært borti helt nye termostater som faktisk ikke åpner når de skal. Dette blir det ekstra arbeid av.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt før;

Sitter under vannpumpen, inni vannpumpe-huset. Når du tar av denne kommer all kjølevæske ut. Så her må du ha ny eller ta vare på den gamle og lufte systemet etterpå.

Tips!

Kok den nye termostaten og ha i et termometer slik at du faktisk ser at termostaten åpner seg når den skal. Har vært borti helt nye termostater som faktisk ikke åpner når de skal. Dette blir det ekstra arbeid av.. :P

Og gjett om det blir ekstra arbeid... *snakker-om-dårlig-erfaring-her*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.