Inspirasjonstråd Audi A6 4F

Anbefalte innlegg

Her kan dere pøse på med bilder fra Audi A6 4f, gjerne avant men også sedan:) Trenger litt inspirasjon til sommeren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min "gamle" som nå er tilsalgs, løp og kjøp :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25041321

KW gewinde og Eta beta 9,5x21.

 

Fantastisk, egentlig skeptisk til så store hjul.

Men ser jo her at man må opp i den størrelsen for og fylle buene på 4F. Ser veldig "riktig" ut :)

 

 

Her er en med bags

31054_1442955547506_1041622917_1331927_5

29304_1445274165470_1041622917_1340223_5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ting tyder vel på at jeg begynner å bli "gammel" og kjedelig men den på bilde over der ser jo bare helt for jæ#¤ig ut i mine øyne... er ut som noen har glemt å montere på fjærene:o

 

Næ har skikkelig lyst på A6 4F jeg, syntes designen er skikkelig flott på disse å orginal senk å oem felger er mer en nok optimalt utseende i mine øyne

 

Bilde hentet fra finn.no

45_-1882264536.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ting tyder vel på at jeg begynner å bli "gammel" og kjedelig men den på bilde over der ser jo bare helt for jæ#¤ig ut i mine øyne... er ut som noen har glemt å montere på fjærene:o

 

Næ har skikkelig lyst på A6 4F jeg, syntes designen er skikkelig flott på disse å orginal senk å oem felger er mer en nok optimalt utseende i mine øyne

 

Enig, men 4F kunne man få levert originalt med 20", og det er den perfekte størrelsen. Ligger noen til slags på mobile.de. Felgen er vel best kjent som "smidde S8 felger", men den var tilbehør til A6 også. Tidløst og perfekt!

11111_27.JPG

111111_27.JPG

1111111_27.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne man få 20" som originalt ekstrautstyr på 4F? Ikke i de listene jeg har sett, tenker du på egen liste over originalt tilbehør eller type "Exclusive" e.l.? Enig i at 20" ser bra ut, men greit å beholde mye av komforten i en slik "familietralle" etter min mening :) Ble 19" på meg, men ser ikke så stort ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hadde det bare været diesel så hadde det faktisk ikke vært helt umulig..så..synd d var bensin:(

 

"Synd det er diesel" sier jeg i min nye Passat 2,0TDI når jeg sammenligner akselerasjonen med A6'en, men hvis man kjører mye er jo diesel mest prisgunstig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" felg må jo ødelegge all komfor? Rullestøy.

 

Takker meg til mine 17" orginale med luftfjæring på min A6 ;) Selv om det ser litt kjedelig ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" felg må jo ødelegge all komfor? Rullestøy.

 

Takker meg til mine 17" orginale med luftfjæring på min A6 ;) Selv om det ser litt kjedelig ut!

 

Mulig jeg ikke klarer å uttale meg objektivt, men jeg opplevde igen tydelig merkbar forskjell i komfort og støy på 18, 20 og 21 tom med skikkelig senkesett (kvalitets justerbart eller orig. s-line fjærer) og gode dekk (ikke pakkepris-hjul til 6.999 :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" felg må jo ødelegge all komfor? Rullestøy.

 

Takker meg til mine 17" orginale med luftfjæring på min A6 ;) Selv om det ser litt kjedelig ut!

 

Ja, men dekk har nok minst like mye å si. Jeg gikk over fra 245/40-18 til 245/40-19 (ville beholde dekkhøyden for komforten). Var veldig fornøyd med Pirelli P-Zero Rosso-dekkene jeg hadde i 18, men de kunne ikke leveres i den litt "ukurante" dim. 245/40-19, så det ble Pirelli P-Zero i stedet. Veldig stor forskjell... Er vel såvidt innenfor det jeg kan tolerere nå. Har også luftfjæring, men mye gummi på dekkene hjelper helt klart også mye på komforten, i alle fall på skarpe kanter/ujevnheter. Blir 225/50-17 på vinter nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun kjørt 1 A6 4f med 18" felg. Det var en 2007 sedan, med p-zero dekk/s-line understell. Den støyet sinnsykt mye med hjulstøy bakfra, "vanlig" asfalt der jeg kjørte.

 

Den jeg valgte å kjøpe er noe helt annet, 17" conti premiumcontact.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Synd det er diesel" sier jeg i min nye Passat 2,0TDI når jeg sammenligner akselerasjonen med A6'en, men hvis man kjører mye er jo diesel mest prisgunstig.

 

Deler synet ditt når det gjelder 4-syl. diesel. Mangler gassrespons og mye annet for å virke sportslig, men deilig med bra dreiemoment. Samtidig har man mange nye, fine bensinturboer med bra dreiemoment, f.eks. 2,0TFSI/180hk m/320Nm. Men med 6-syl. diesel, eller i alle fall 3-literen, så er det ikke mangel på gassrespons eller noe, så nå har jeg null savn etter bensin :) Nå var den første dieselen min en 1,9tdi/pumpedyse, så de nye CR-motorene er klart bedre, men gassresponsen er fremdeles dårlig.

 

Motoren du har i A6'n hadde helt klart vært førstevalget mitt foran 2,0tdi/140 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun kjørt 1 A6 4f med 18" felg. Det var en 2007 sedan, med p-zero dekk/s-line understell. Den støyet sinnsykt mye med hjulstøy bakfra, "vanlig" asfalt der jeg kjørte.

 

Den jeg valgte å kjøpe er noe helt annet, 17" conti premiumcontact.

 

Da tipper jeg det var P-Zero Nero du kjørte? Et langt mer sportslig, hardere og mer støyende dekk. Kan i så fall ikke sammenlignes med P-Zero Rosso. Jeg er selv veldig kresen ift. dekkstøy og prøvd litt forskjellig, men disse var svært bra. Han som kjøpte dem gikk fra 225/45-17 Michelin og ble også veldig fornøyd. Rundt her er det en del grov asfalt også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett denne på finn, ja.. Den er tilnærmet perfekt utseendemessig.. Bare så synd det ikke er Quattro.. Nydelig bil, Runar!

 

Quattro på A6 4F får du bare på en sportslig motor/gir komb, nemlig 3,0 TDI med manuell og da koster bilen godt over 800k ny med nødvendig utstyr. Løp og kjøp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro på A6 4F får du bare på en sportslig motor/gir komb, nemlig 3,0 TDI med manuell og da koster bilen godt over 800k ny med nødvendig utstyr. Løp og kjøp :)

 

vel.. det er noe i: en gang firhjulstrekker, alltid firhjulstrekker.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel.. det er noe i: en gang firhjulstrekker, alltid firhjulstrekker.. :)

 

Ikke for enhver pris, hadde valgt en Golf GTI fremfor en 2,0 TDI 4 motion når som helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må admin eller trådstarter endre topic på denne tråden. Her er det mer "vrøvl" enn bilder ... eller penere sagt. En salgstråd for A6'en til Kopperud, hehe.

 

Sletter dette innlegget selv, med mindre admin tar tak i det.

 

Helt enig, men hvem klarer å dy seg når man får kommentarer, spørsmål etc. Trenger forøvrig ingen salgstråd til for bilen er solgt.

 

Back on track...

 

Er det BBS LM i 9,5 og 10,5x20 mon tro?

A6 lim.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for enhver pris, hadde valgt en Golf GTI fremfor en 2,0 TDI 4 motion når som helst.

 

Vel... Nå kan jeg kun snakke for meg selv.. og jeg mener en gang firhjulstrekker, alltid.. osv.. Kommer aldri til å kjøpe noe annet..

 

Men topic.. Synes denne er helt rå... :D Selv om den er for lav.. :P

 

audia6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilen min med thommason 19" og F1 felger med kant i 20"

Et bilde av ræva også:)

 

Er skiftet til :S-line front fanger,s6 Kjørelys,Rs6 bi xenon lys,s6 grill,s6 dørlister,2010 s-line fanger bak,

Justerbare demp,20" felger,mørke ruter,s-line tak spoiler+++++jævli mye mere. :)

 

Henning:ang 2.0tdi som er chippa,er den mye kjappere en 2.0 t bensin.

Prøvde en a4 2.0 t,var jo dau som bare det.

I min er det 180hk og 410 NM,funker som fy,men selvsagt savner jeg allroaden og quatroen:)

003-5.jpg

019-2.jpg

010-5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp Kim, du får jo skikkelig dreiemoment i dieselbørsa. Men var det en 2,0 T/170 hk bensin du prøvde? De nye 2,0TFSI er enda bedre (180hk i minste utgave) og samme dreiemoment som din har originalt. Men nok om det, de blir forskjellige å kjøre uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilen min med thommason 19" og F1 felger med kant i 20"

Et bilde av ræva også:)

 

Er skiftet til :S-line front fanger,s6 Kjørelys,Rs6 bi xenon lys,s6 grill,s6 dørlister,2010 s-line fanger bak,

Justerbare demp,20" felger,mørke ruter,s-line tak spoiler+++++jævli mye mere. :)

 

Henning:ang 2.0tdi som er chippa,er den mye kjappere en 2.0 t bensin.

Prøvde en a4 2.0 t,var jo dau som bare det.

I min er det 180hk og 410 NM,funker som fy,men selvsagt savner jeg allroaden og quatroen:)

 

Chippa diesel (ca 180 hk) føles sikkert mye kjappere enn 2,0T original (170 hk) og er sikkert raskere i aks i lave hastigheter, men jeg antar bensinen er mer langbent på motorvei likevel pga at effekten øker helt til turtallssperra på 7000 o/min. Men hvis man sammenligner chippa mot chippa som jo er mer rettferdig blir det nok rått parti i bensinens favør, selv om dieselen fortsatt føles sterk i småkjøring, ut av kryss etc. Men 180 dieselhester mot 240 bensinhester på motorvei kan nok ikke sammenlignes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.