#1 Skrevet Oktober 27, 2010 Hei, Jeg har nå hatt min A4 i rundt halvannet år, jeg har hele tiden vært plaget av noe risting i bilen, ved rundt 100-120 og som gjerne avtar om jeg kjører enda fortere. Dette gjelder både sommer og vinter, men er enda verre på vinterdekkene. Jeg har vært innom flere butikker for å fått avbalansert hjulene, så de skal være fine. Jeg har lest en del på nettet nå i det siste om at det har vært store problemer med risting på B8 plattformen, både når det gjelder A4 og A5. Såpass at Audi USA faktisk har sluppet en "reperasjonsmelding" eller hva de kaller det, på dette problemet. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/338164-B8-shimmy-fix...-parts-numbers-inside Her er det noen som har fått fikset problemet ved å skifte noen deler.. Er det noen her inne som kan se om det ligger noe om dette i systemet i Norge? Det plager meg faktisk ganske mye, men hver gang jeg sier dette til forhandler prøver de seg med at jeg ikke har orginale felger osv. selvom jeg har det på sommerhjulene mine. Har aldri hatt en bil som er så ekstremt følsom for møkk som legger seg inne i felgen som denne bilen er heller, hvert minste lille støvkorn har en tendens til å lage solid med vibrasjoner i bilen.. Jeg har forøvrig 18" på vinteren og 19" på sommeren, så vet jo at dette ikke akkurat bidrar til å minske følsomheten for slike ting, men likevel.. Noen andre av dere der ute som har opplevd dette? Bilen min er også EKSTREMT følsom for sporing, såpass at den er direkte farlig å kjøre med på sommerdekkene, da den kan finne på å dra rett til siden i en sving.. Har klaget på dette fra første stund av hos Audi, men de sier den blir levert med disse dekkene (Pirelli P-Zero), og at det er de norske veiene som er problemet.. Rart, siden jeg har nesten like brede dekk på vinteren (245 mot 255 på sommer) og der finnes det INGEN sporing. Og jeg er også vant med brede dekk fra før av, har hatt både 235 på en 08" A3, og har både 275 - vinter og 295 - sommer på en Q7 vi har. Problemet med sporing i denne grad gjelder KUN A4'en.. Har både Quattro og Servotronic som skal bidra til at slike ting ikke er så ille, ihvertfall ifølge Audi selv. Er egentlig svært skuffet over dette, synes det har vært MYE tull med denne bilen nå! Her er en god del artikler rundt problemet: http://a6retrofit.tripod.com/articles/a4a5vibration.html Go' natt! /Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2010 har litt risting i min b8, vasket felgene igår og virket som det ble mer risting når dem ble ren.. skal høre meg litt rundt på audi verksteder o.l.. litt OT, har dugg i tåkelysene og litt hovedlyktene har du det problemet på din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2010 Jeg merker ingenting av denne ristingen på min -08 B8. Kjører med 255 35 20" bak og 245 35 20" fremme på sommer, og 245 40 18" på vinteren. Min er i tilegg senket med kw v3. Om det "ligger" inne en slik "fabrikk anmodning (husker ikke hva det heter", så tar vel Audi kontakt med deg, lå inn en slik på min A4 -96 når jeg handlet den fra Japan, men denne "anmodningen" hadde da gått ut på dato: rolleyes Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2010 Jeg kjenner vibrasjoner i rattet på min 2009 B8 i 100-120, men mistenker sterkt at det er vinterdekkene som ikke er balansert godt nok. På sommerdekkene (255x35x19) kjenner jeg ingenting som jeg husker nå etter omlegg iallefall. Når det gjelder sporing så kjenner jeg igjen problemet, men det er pga min dimensjon samt veiene her i Trondheim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2010 har litt risting i min b8, vasket felgene igår og virket som det ble mer risting når dem ble ren.. skal høre meg litt rundt på audi verksteder o.l.. litt OT, har dugg i tåkelysene og litt hovedlyktene har du det problemet på din? Har ikke lagt merke til noen dugging på min, så det har jeg heldigvis sluppet unna - foreløpig! Det meste av andre ting har det vært trøbbel med på denne bilen, så skulle ikke forundre meg om det kommer heller Hva gjør man ikke for å få ha Quattro på vinteren! Det har vært risting på min fra starten av, men den er litt varierende, akkurat som de nevner i de forskjellige artiklene. Avbalanserte de orginale sommerhjulene mine i sommer, og det ble noe bedre, men fortsatt er det skjelving ved rundt 100-130, i den sonen som problemet er rapportert å ligge. Tenkte jeg skulle få avbalansert vinterhjulene på nytt nå.. Bilen er EKSTREMT følsom for slike ting, satte på de samme felgene jeg hadde på min A3 (O.Z. 30th Anniversary) hvor det ikke fantes skjelving, når de kom over på A4'en var det som om bilen hadde firkantede hjul! ALDRI vært borti liknende til risting.. Og jeg fikk sjekket felgene rett etterpå, de var ikke urunde eller lignende.. Begynner å bli bra om man må bytte deler på bilen for å få den feilfri.. /Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 28, 2010 Vanlig dette.. og 90% av tilfellene så er det ikke noe galt, det endrer seg med veien, b8 blandt annet er veldig kontant i understellet hva gjelder foringer osv, noe som gjør at den minste lille ujevnhet merkes og kan oppleves som vibrasjon:) Klart noen har hødekast i hjul.. men stort sett er det ikke noe galt. importør har testet dette med en bil som sporer og vibrerer på norske veier, med en kjøretur nedover europa med samme bil/hjul. Fra danmark og nedover så var det ikke antydning til sporing eller risting, straks de kjørte av båten i oslo igjen så sporet bilen og det opplevdes vibrasjoner. Dette er OM kast i hjul er utelukket teknisk begrunnet og et resultat av sportslig oppsett av understellet generelt sett, Hva gjelder sporing kan ikke en feks A3 8p sammenliknes, da den har el servo som styrer imot utvendige påvirkninger på hjulene, slik at den ikke sporer og fører slipper å styre imot selv. B8 sporer mye, spess med brede hjul. Dette er noe man får som et resultat av hjulvinklene på bilen og oppbygging av styresystem og forstilling.. Den er laget slik for å gi gode kjøreegenskaper med nøyaktig styrefølelese. Dette med sporing er alltså ikke et problem nedover i europa.. Det er veiene det er noe galt med. Men en sjekk av høydekast med micrometer og avbalansering av hjul bør utføres før man avfeier noe som helst, er det da snakk om uorginale hjul så dekkes dette såklart ikke av garantien. Konklusjoner er at dette er det veldig mange som opplever og stort sett så er det ikke noe galt. Hender et fåtall ganger at det er noe galt med hjulene, så det bør som sagt sjekkes.. Bare en komentar på det som sto i usa om dette. Vi opplever at dette er noe folk klager på, på helt nye biler også.. så at det er en endelig løsning veit jeg ikke:) Skal sjekke opp disse delenr i morgen og se om det er noe i det som beskrives som en fix for biler fra før 10/09 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 28, 2010 (endret) Flott! Vet jo at sporing er prisen å betale for brede dekk, men hadde ikke trodd bilen skulle bli direkte farlig å kjøre med. Min er du fullstendig avhengig av å ha begge hendene på rattet hvis det er noe annet enn nylagt asfalt på veiene. Den jager selv etter gulstripa på veien.. Min far, som har hatt alt fra amerikanere til Q7, A4, GTI osv. Orker ikke kjøre bilen, han sa ifra til forhandleren at hadde det vært hans bil, hadde de fått den rett i retur. Han er vant med brede dekk, men sporingen på min tar virkelig kaka. Nå som jeg har fått på 245 vinterdekkene mine, kan jeg sitte med lillefingeren på rattet, den eksisterer ikke sporing. Helt nydelig! Jeg har orginale RS6 II felger med Pirelli P-Zero dekkene som satt på når jeg fikk den levert. Siste gang det blir Pirelli på meg ihvertfall.. Rått grep og sporty utseende, men livsfarlig å kjøre med. Når det gjelder skjelvingen i min bil har dette vært et problem hele veien, både med de originale sommerhjulene, og vinterdekkene med uoriginale felger. Jeg byttet ut de første vinterfelgene jeg hadde (O.Z. 30th anniversary) siden de ikke egnet seg som vinterfelger (altfor tetteikede, og EKSTREMT bløte i metallet) og trodde dermed problemet var løst med skjelving, men selv med helt nye felger, som er avbalansert på 3 forskjellige steder, blandt disse Erik Arnesen a/s i Oslo som er min forhandler. Alle mener de har vært perfekte når de har levert de fra seg, jeg setter meg alltid like håpefull inn i bilen, men når nåla passerer 100 - ja, da er samme ristingen der.. Har også hatt bilen stående å gå oppe på bukk for å prøve å se om gummi e.l. er ujavn.. Det sitter forøvrig Hakka RSi eller hva de heter på vinteren, så det er ikke noe billig gummi man får kastet etter seg der.. Skjønner jo at forhandlerne blir lei av at folk klager på slike ting, men det må jo være noe i det innimellom.. Jeg har faktisk begynt å lure noen ganger om det er noe galt med det mekaniske på min, siden det ALDRI er mulig å bli kvitt skjelvingen.. Snart så jeg vurderer å sette på noen 16" ballonghjul, er rett og slett dritlei av trøbbel med denne bilen nå. Takk for svar btw /Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 28, 2010 Ikke bra dette her!! Har ingen problemer med dette på min, men har merket at den er følsom for møkk i felgene ja! Sporer gjør b8 ivertfall mer enn b7 karosseriet. Samme dekkdim 245.40.18 og samme dekk Bridgestone Re050. B8 sporer mer, men dette er kun på dålig vei, på ny asfalt er den en drøm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 28, 2010 Ikke bra dette her!! Har ingen problemer med dette på min, men har merket at den er følsom for møkk i felgene ja! Sporer gjør b8 ivertfall mer enn b7 karosseriet. Samme dekkdim 245.40.18 og samme dekk Bridgestone Re050. B8 sporer mer, men dette er kun på dålig vei, på ny asfalt er den en drøm Det er sant at b7 er bedre på sporing, men i gjengjeld så kjører en b8 rævva av en b7 sånn kjøreegenskapsmessig;) Men ja enig at b8 er slitsom på dårlig slitt vei. Men skal ta å sjekke opp om dette "kitet" som tydeligvis er sluppet i USA, og om det er noe som kan brukes på bilene her også Kommer med tilbakemelding anngående det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2010 Flotters Frustrerende greier det her, at man aldri skal få sette seg inn i en "riste-fri" bil Har lest noe om at det kan være greit å ta avbalansering med hjulene på bilen, men dette regner jeg med at ikke er noe de gjør i alle dekk-sjapper.. Noen som vet om hvor de kan bistå med slikt? Jeg er villig til å prøve det meste for å bli kvitt denne ristingen, sitter bare å ser for meg problemene hope seg opp rett etter at garantien har gått ut på bilen, grunnet ristingen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 28, 2010 Flott! Vet jo at sporing er prisen å betale for brede dekk, men hadde ikke trodd bilen skulle bli direkte farlig å kjøre med. /Eirik Sliter også med sporing, men det er spesielt på dårlig vei det er plagsomt/nesten farlig. Hallingdal kan være spennende for å si det sånn.. Dette gjelder imidlertid kun på sommerdekk. Problemet blir redusert ved å velge comfort på Dynamic Drive hos meg, og helt borte med vinterdekk. Har originale 18" på sommeren og uoriginale 18" med Hakka 5 på vinteren (litt lavere ET og muligens litt smalere dekk) Kjører for øvrig A4 Allroad.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 28, 2010 Sliter også med sporing, men det er spesielt på dårlig vei det er plagsomt/nesten farlig. Hallingdal kan være spennende for å si det sånn.. Dette gjelder imidlertid kun på sommerdekk. Problemet blir redusert ved å velge comfort på Dynamic Drive hos meg, og helt borte med vinterdekk. Har originale 18" på sommeren og uoriginale 18" med Hakka 5 på vinteren (litt lavere ET og muligens litt smalere dekk) Kjører for øvrig A4 Allroad.. Hallingdal kan være spennende da ja.. Enda mer spennende over Kongsberg og Numedal opp til Geilo! Da har du i tillegg får firkantede hjul når/hvis du kommer frem! Jeg hadde min inne hos forhandler tidligere i sommer, og de var med meg ut å prøvde bilen. De var enige i at disse dekkene tydeligvis ikke passet bilen (ihvertfall på norske veier), og at de hadde opplevd det samme på B7, og dette gjaldt spesielt Pirelli dekk. Bilen blir jo levert med disse, så egentlig burde jo forhandlerne rundt i Norge gi beskjed om dette til Tyskland, siden Pirelli (ihvertfall P-Zero) i store dimensjoner ikke finnes egnet for norske veier. Jeg er fortsatt i dialog med forhandleren min om problemet, siden vi er en meget god kunde der, kan det være det ordner seg med noe, men dette er tydeligvis et stort problem. Vurderer å gå ned til 245 på sommer, for å se om dette kan hjelpe noe, kan jo være at akkurat 255 ikke passer med "norske-groper" på veien ; Litt OT: Vi er for tiden inne i en periode hvor Q7'n skal skiftes ut, og meget mulig i en A7, men alle de problemene som har vært med denne A4'n som ifølge Audi skulle være et kvalitetsmessig løft for de, ikke akkurat har stått til karakteren 6 begynner vi å miste litt lysten.. A7 er forresten, unnskyld språket, JÆVELIG lekker i virkeligheten, bildene gjør den absolutt ikke rett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 28, 2010 Det er noe med Audi og understell som ikke stemmer. Meg og 3 kompiser, 2 B6 quattro, og 2 B7 quattro, er alle plaget med trapping på sommerdekkene i 19"( en har 20"). Spesielt fremme. Trapping er ikke noe gøy, det høres ut som et hjulager som er på tur og sprenges. Heldigvis er vi ikke plaget med sporing i tilegg. Men det som man kan undres på, er jo hvorfor f.eks ikke BMW har slike plager med store felger? Jeg hadde en e46 med 19" og 235/265 dekk, og den var som et tog på veien. Aldri skjevslitte dekk eller noe. Nå skal det sies, når jeg kjøpte den, så stod det Kuhmo dekk fremme på den, og da sporet den en god del. Skiftet over til Toyo dekk, og all sporingen var borte. Så sporingen kan nok veldig gjærne komme av dekk typen ja. Synd det med den ristingen, det er forferdelig irriterende om man ikke blir kvitt det. Slike problemer, og den forklaringen med dårlige veier, samt måle høydekast på felgen med micrometer, den gjør at jeg kommer til og styre unna B8, selv om har ønsket og oppgradere til en i lengre tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 29, 2010 Det er sant at b7 er bedre på sporing, men i gjengjeld så kjører en b8 rævva av en b7 sånn kjøreegenskapsmessig;) Men ja enig at b8 er slitsom på dårlig slitt vei. Men skal ta å sjekke opp om dette "kitet" som tydeligvis er sluppet i USA, og om det er noe som kan brukes på bilene her også Kommer med tilbakemelding anngående det:) Helt klart! B8 kjører i en helt annen liga enn b7, understell karosseri og ikke minst vektfordeling har gjort A4 b8 til en leken og inspirerende bil helt på høyde med BMW 3 serie. Det blir skrevet her at BMW ikke har problemer med sporing og understell!! Har kjørt 08 mod 5 serie (vet ikke hva type benevnelsen er) med 18" orginalhjul: HELT grusom sporing! Kjørte samme bil med 20" hjul også orginale BMW, og de var en dødsfelle på bilen: faint : Denne bilen var inne ivertfall 3 ganger for å dobbelsjekke hjulstillingen, han fikk nye dekk på garanti da dem ble slitt til corden på innside og trappet på utsiden etter 12tkm!! Han endte med å selge den å kjøpe A6 Mange 5 serie eiere sliter med det samme iflg denne eieren, så dette er ikke enkelt tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 29, 2010 Synes selv B8 sporer mye med sportsunderstell, men klar asfalt/vei spiller inn. B7 var litt greiere der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 29, 2010 da har jeg sjekket repløsningen fra usa, biler fra 9mnd ca 2008 har disse nedre bakre bærearmene med 75mm diameter foringer orginalt. De før denne datoen har den andre typen med 65mm diamter på foringene. På de som har 65mm foringer så kan dette hjelpe litt på overføring av ujevnheter i vaibanen inn i karosseriet:) Men alltså en orginal del på de som er nyere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 30, 2010 Så da er det faktisk noen stakkarer der ute som har hatt det enda verre enn meg! Jeg har jo en ble levert i mai 2009, så da regner jeg vel med at den har de "nye" bærearmene. Skal ha ny gummi til sommeren, og håper da at ihvertfall sporingen blir bedre/borte. Jeg skal forhøre meg om jeg kan få avbalansert hjulene på bilen et sted iløpet av nærmeste fremtid, men viser det seg at ikke det heller hjelper, så vet jeg ikke hvor lenge jeg orker å beholde denne bilen.. Dette er liksom den velkjente dråpen som kan få begeret til å renne over.. Da blir det noe IKKE Audi neste gang det blir bil! Hjelper ikke med en lekker bil, når alt på innsiden bare er trøbbel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 30, 2010 Jeg kan legge til at vanlig balansering ikke nødvendig vis er nok. Da jeg kjøpte felgpakke hos interdekk kom de ferdig balanserte, det var dyre dekk, Michelin pilot sport 2, 225/45/18 Det var en god del balanseringsvekter på de. Det var litt ubalanse i hjulsettet så jeg tok med hjula til en lokal dekksjappe, Etter at de var færdige var det fortsatt ikke bra. Tok kontakt med interdekk,og de sendte meg til tronheim, der hadde de en samarbeidspartner, med en digital maskin i 100 tusen kronersklassen, og balanseringen ble steinbra. Det ble svært lite balanseringsvekt på felgene denne gangen, fra 10-30 gram 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 30, 2010 Jeg kan legge til at vanlig balansering ikke nødvendig vis er nok.Da jeg kjøpte felgpakke hos interdekk kom de ferdig balanserte, det var dyre dekk, Michelin pilot sport 2, 225/45/18 Det var en god del balanseringsvekter på de. Det var litt ubalanse i hjulsettet så jeg tok med hjula til en lokal dekksjappe, Etter at de var færdige var det fortsatt ikke bra. Tok kontakt med interdekk,og de sendte meg til tronheim, der hadde de en samarbeidspartner, med en digital maskin i 100 tusen kronersklassen, og balanseringen ble steinbra. Det ble svært lite balanseringsvekt på felgene denne gangen, fra 10-30 gram Det er gutta på Interdekk jeg har brukt et par ganger og, de har stått der og klødd seg grønne på hvorfor det fortsatt var skjelving i bilen. Var der nede 5 ganger på 2 dager, og de stod virkelig på for å finne ut av dette. Bilen var oppe på bukk mens den gikk for å se om gummi var ujevn osv. Men det var ingenting som tilsa at det skulle være skjelving, felgene ble gått over flere ganger både med og uten gummi. Nå skal jeg til Trondheim om ikke lenge, så får høre med gutta på Interdekk. Uansett ble vinterhjulene mine levert sammen med bilen fra Audi nå jeg kjøpte bilen, men da var det jo som å ha firkantede hjul på den, så Interdekk gutta gikk over de flere ganger. Har egentlig verken tid eller ork til å holde på mer med dette, men orker ikke kjøre rundt med risting og vibrering i bilen heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 30, 2010 Hadde min B8 ute for en testtur igår kveld. I 140km/t ristet hele bilen, heeelt sinnsykt, vasket den idag og spylte hjulene grundig. Prøvde den igjen idag, og da var selve bilristingen vekke, men kjenner det fortsatt i rattet. Men det er nok pga dårlig balanserte vinterhjul. Møkk i hjulene har visst utrolig mye å si.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 4, 2010 Fått sjekket opp litt nærmere i dag, viser seg at denne 65mm foringen aldri gikk helt ut av produksjon, og den er også å finne på så nytt som 2010mod viser det seg etter å ha sjekket div biler.. Så min anbefaling her er å sjekke dele nr på de armene man har, og om det er den typen med 65mm foring så kan det muligens være til hjelp om alt annet er ok, å bytte til de andre armene med 75mm foringer:) Har ikke testet ut dette selv, men rent teknisk så skulle denne større foringen dempe mere ujevnheter før de kom inn i karosseriet:) Hvor vidt den enkelte forhandler vil dekke dette på garanti aner jeg ikke, da det pr dags dato ikke er en kjent rep løsning i europa. Så det blir litt sånn.. "jeg tror at det vil bedre ristingen" hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 5, 2010 Jeg har også litt vibrasjoner i min med vinterhjulene på. Har originale 18" S-line felger med 245/40-18 Nokian Hakka R dekk. Med originale 19" sommerhjulene er bilen bra, og den sporer heller ikke mye. Jeg har lurt på om det er noe med svigninger og egenfrekvens med disse myke vinterdekkene i kombinasjon med Quattro systemet, men det er jo bare gjetninger. Hva slags vinterdekk har dere andre som sliter litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 5, 2010 Jeg har også litt vibrasjoner i min med vinterhjulene på. Har originale 18" S-line felger med 245/40-18 Nokian Hakka R dekk. Med originale 19" sommerhjulene er bilen bra, og den sporer heller ikke mye. Jeg har lurt på om det er noe med svigninger og egenfrekvens med disse myke vinterdekkene i kombinasjon med Quattro systemet, men det er jo bare gjetninger. Hva slags vinterdekk har dere andre som sliter litt? Dette oppstår i like stor grad på fwd utgavene, så quattro systemet kan man ikke klandre her:) Vi har btw byttet noen sånne vinterdekk du har her pga ujevn dekkbane, selv på nye dekk:) så kansje noe å sjekke om dine vibrerer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 5, 2010 Jeg har faktisk reklamert på to av dekkene og fått 2 nye. Har også balansert hjulsettet 3 ganger hvor det har blitt lett etter høydekast i banen også, uten å avdekk hverken feil eller at det har blitt noe særlig bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 5, 2010 Kansje (om din bil har 65mm foringer) det ville hjulpet med disse andre nedre bakre bærearmene med 75mm foringer, Ikke fått testet dette enda, venter bare på at jeg skal få inn en bil med små foringer på jobben med dette problemet der ingen andre feil blir funnet, så jeg kan få testet disse armene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...