#26 Skrevet Oktober 29, 2010 Forsto ikke helt den forklaringa fra "l4p". Blir bilen lettere bak med mye bremsekraft foran, som om den skal tippe framover liksom? i hodet mitt blir den bare mer understyrt... Stemmer det ikke at mellom 60-70% av all bremseeffekt kommer fra bremsene foran? Ved 250mph så kan jeg se for meg at fronten blir veldig tung ved hard nedbremsing... Er bare det jeg tror men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 29, 2010 Forsto ikke helt den forklaringa fra "l4p". Blir bilen lettere bak med mye bremsekraft foran, som om den skal tippe framover liksom? i hodet mitt blir den bare mer understyrt... jaja, masse jeg ikke vet:pUansett, syns det er latterlig å prøve seg på 250mph med en bil som bremser ugjevnt og kanskje mangler abs. Var jo ikke sånn at dette var første gang, sjåføren mister jo kontroll på bilen ved nesten hvert eneste pull, på en eller annen måte. Og atpåtil prøve et pull med så mye crosswinds at fallskjermen drar bilen av kurs, det blir jo bare toppen på idiotkaka Det er en grunn til at biler som regel løfter seg bak når man bremser kraftig. Og da er det logisk at man mister friksjon da presset på akselen blir mindre:) Og hvis du ser på for eksempel rallycross og rally så pumpebremser dem samtidig som dem starter turn in, for å få bedre styring;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 29, 2010 Det er en grunn til at biler som regel løfter seg bak når man bremser kraftig. Og da er det logisk at man mister friksjon da presset på akselen blir mindre:) Og hvis du ser på for eksempel rallycross og rally så pumpebremser dem samtidig som dem starter turn in, for å få bedre styring;) hehe, ser igrunn logikken der, ja:) Poenget mitt var at jo mer bremsekraft det blir bak, jo mer overstyrt under bremsing blir bilen. Om fasiten er noe annet, bøyer jeg meg selvsagt for det. Men jeg hadde likevel forventet at min gallardo hadde bremset rett og fint, selv fra 350+, selv om den bare er designet for 300:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 29, 2010 hehe, ser igrunn logikken der, ja:) Poenget mitt var at jo mer bremsekraft det blir bak, jo mer overstyrt under bremsing blir bilen. Om fasiten er noe annet, bøyer jeg meg selvsagt for det. Men jeg hadde likevel forventet at min gallardo hadde bremset rett og fint, selv fra 350+, selv om den bare er designet for 300:p Ja du har jo rett der, at bilen blir nervøs i rumpa og overstyrt ved for mye bremsekraft bak:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...