Spørsmål om feilkoder A6 2,7BT

Anbefalte innlegg

Hva betyr disse kodene jeg hentet ut av bilen igår??

1. Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High : P1113

2. Power Supply (B+) Terminal 30 - Low Voltage or Power Supply Terminal 30: Voltage too Low : P1602

Er disse relatert til hverandre??

Hvor får man sjekket disse kodene så man kan forstå de??

Er jeg naiv når jeg tror at pga for lite jording rundt batteriet en plass så er motstanden for høy på lambda'en??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2. Power Supply (B+) Terminal 30 - Low Voltage or Power Supply Terminal 30: Voltage too Low : P16

Disse er veeldig vanlige. Det kommer bare om bilen har hatt litt lite guffe igjen på batteriet og fått en god spenningsdipp. At koden er der betyr ikke nødvendigvis at den er fersk :)

Lambdasensoren ville jeg ha lest verdiene av med VAGCOM og sammenliknet verdiene med referanseverdier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte nesten at det med batteriet var noe i den duren..

Lambda koden kommer og går, så det kan jo være dårlig kontakt for alt jeg vet..

Har ikke VAGCOM. kun en kodescanner og en disk me noe annet snacks på. bla koding av nøkkler e-prom osv osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm men jeg har ikke fått noe engine light i dashen ang lambda sonden, denne koden kommer å går som den vil. Nå er den borte igjen..

Den andre er vel bare litt dårlig batteri vil jeg tro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.