Ombygging av Grøftlys S4 B5? Noen?

Anbefalte innlegg

Skal ettermontere xenon i grøftlysene på min s4 b5, men bakstykke på lampen er helstøpt. Hvordan ombygge dette til bruk av xenon? Den er jo støpt slik at pæren sitter fast i denne. Sikkert en del som har gjort dette før?

Kunne vært fordel med noen tips før man begynner å ødelegge lyktene!:)

Tips og råd mottas med takk!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjanei, jeg har jo ikke S4 da akkurat. Men jeg klippet opp noen gamle gummistøvler for å bruke til isolasjon, og stripset ballasten fast til stålbjelkene som går framover på hver side :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke kjøpt nye plastlokk til lykten som har et rom til ballasten??..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ballast var det ja, stemmer:) Det ligger an til en slik gummistøvveloperasjon, ivertfall til grøftlysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har xenon i nærlys og grøft. Dvs 4 ballaster. Jeg har uorg. Facelift-lamper med egen plass til xenon-ballaster, så jeg slipper unna med de.. De til grøftlysa har jeg stripsa fast nede i "hjulbrønnen" ca rett under hovedlysa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke med S4 men på min A4 B5 plasserte jeg ballastene slik:

bilde145.jpg

Tok ut lykta og satt de i plasten under lykta. Når lykta kom på igjen er ballastene helt skjult.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ikke Ballastene noe problem lengre!

Men er det noen som har en god løsning på grøftlysene på s4? Ved ombygging til xenon? Må jo bygge om selve lyktehusene bak eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du org grøftelys? bør jo ikke behøve å gjøre om på noe særlig, annet enn å få den ledningen ut. drill et hull, ta igjennom kabelen og tett igjen med silikon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du org grøftelys? bør jo ikke behøve å gjøre om på noe særlig, annet enn å få den ledningen ut. drill et hull, ta igjennom kabelen og tett igjen med silikon :)

Org S4 ja. Er jo helstøpt den bakdelen, er det ikke den som holder pæren på plass da! Du må jo skifte pæren feil vei liksom, tror det er kabelskoene der inne som holder pæren på plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger noen bilder en plass på forumet om hvordan du bygde om grøftelysene. Har dårlig tid nå så får ikke søkt, men det skal ligge her en plass... det vet jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det jo en løsning, med litt søking så kom da denne fram! Får ut å prøve dette da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var beste måten jeg klarte å finne ut hvordan man kunne montere xenon iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var beste måten jeg klarte å finne ut hvordan man kunne montere xenon iallefall :)

Joda, men dette så ikke dumt ut!:) Ikke dumt ut i heletatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.