#1 Skrevet Oktober 28, 2010 Hei. Fikk nye kabler og plugger i dag. Motoren sviver ikke helt rent, under kjøring nykker den innimellom. Med en gang jeg startet den virke det som den sviver 100% etter 2 sek så sviver den rart akkurat som den går på 5 syl. Plugger som ble byttet: http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_III--VR6_12v/Engine/Ignition/Spark_Plugs/ES8005/ Kabelsett: http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_III--VR6_12v/Engine/Ignition/Wire_Set/ES3467/ Kan det være at det er kablene som gjør dette. Skal ta en sjekk med Vag-Com så fort pcen er ladet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2010 Fordeler eller coilpack på denne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2010 Ville renset koblingene på kablene da jeg hadde samme på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2010 Fordeler eller coilpack på denne ? 94 coilpack Er ganske sikkert topp pakningen som er gåen her. Veldig mye kjøleveske i olja: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2010 Kjøp MK4 USA model pakning. Orginalt har mk3 10:1 i kompresjon. USA mk4 12V VR6 har 10:5 og i stål. Meget bra oppgradering. Prøv en annen coilpack og se. Er rimelig typisk at det er en liten sprekk i den, og bilen fjusker. Ikke lett å finne, selv med Vag-Com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2010 Nå ser du vel ikke mekanisme feil med vag com da.... Om bilen har gått med feil kjøler veske kan den ha tæret hull i toppen også da, men dette ser du når toppen er av, er ikke velig unvanlig at de er tæring på disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2010 Nå ser du vel ikke mekanisme feil med vag com da....Om bilen har gått med feil kjøler veske kan den ha tæret hull i toppen også da, men dette ser du når toppen er av, er ikke velig unvanlig at de er tæring på disse Når jeg kjøpte bilen i 2008 var det blå kjøleveske. byttet denne til rød. Bilen har brukt vann i 1 år nå, blitt høyere forbruk den siste tia. 2-3 dager siden var det litt lyse brun aktig farge på peile pinnen, sjekket påfyllingslokket, og der var det "majones" lignende veske/ gelè. Har snakket med Møller, de skulle ha 12 000,- for skru jobben uten pakning eller plansliping. Hva pleier plansliping og ligge på i pris sånn ca? Er 12 000,- mye mtp Møllerpris? Er jo en del demontering på VR6. Han på Møller snakket om det kansje ikke var nødvendig med plansliping, jeg trodde toppen måtte slipes når pakningen skulle byttes. Kan jeg kansje slippe unna med plansliping? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 31, 2010 Plansliping er ikke så ille mener det er ca 3000 men 12000 for skru jobben er kankje litt i overkant, da tror jeg du skal sjekke flere steder, om det ikke er tæring og det ikke er skjevheter i godset på toppen da slipper du plansliping 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 31, 2010 Plansliping er ikke så ille mener det er ca 3000 men 12000 for skru jobben er kankje litt i overkant, da tror jeg du skal sjekke flere steder, om det ikke er tæring og det ikke er skjevheter i godset på toppen da slipper du plansliping Tenkte og ta en ny tur innom møller og få et konkret prisoverslag. Skal høre rundt på andre verksted hva de skal ha. Dama mi har en gti 8v 2E motor og det kostet 5100 ( kun skruing. Møller), er det så sinnsykt mye mer jobb på en vr6 egentlig? Og Mekonomen skulle ha 12-15000 på 8v, vr6 fikk jeg bare dette av han fyren: tja dobbel pris. Dette var da med deler og plansliping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2010 (endret) Fikk byttet olje på bilen i helga. Kom ca 12-14 liter veske ut av bunnpanna sinnsykt utvannet olje. Fikk på ny olje, var fin farge på peilepinnen, startet motoren, gikk rent etter noen sekund. Stod på tomgang i 20-30 sekund, dro opp pinnen igjen, like utvannet. Kan det være oljekjøleren som bare er synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2010 Bypass oljekjøleren så finner du fort ut om det er den. har fortsatt fingeren på toppakninga:( skrur du av fronten så har du fritt spillerom til kjøleren:) Sitter 4 skruer bak blinklysene,2 nedover på toppen av frontplata og noen skruer i hver hjulbue til innerskjermen! da er det bare å koble av radiatorslanger og ledninger til lampene og løfte av hele fronten komplett:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2010 Bypass oljekjøleren så finner du fort ut om det er den. har fortsatt fingeren på toppakninga:( skrur du av fronten så har du fritt spillerom til kjøleren:) Sitter 4 skruer bak blinklysene,2 nedover på toppen av frontplata og noen skruer i hver hjulbue til innerskjermen! da er det bare å koble av radiatorslanger og ledninger til lampene og løfte av hele fronten komplett:D boltene til fangeren min sliter jeg med å skru av, di bare spinner så er ikke like lett mtp d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 23, 2010 Bilen skal til Møller for total undersøkelse om 1 uke så får vi se hva som egentlig er feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...