#1 Skrevet Oktober 29, 2010 Synes varmeapparatet mitt på b5'en ikke er noe spessielt å skryte av, har spylt igjennom varmeregisteret å luftet det, synes det er dårlig lufttrykk å dårlig med varme, noe jeg kan gjøre for å få mere futt i det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2010 (endret) går vifta som den skal? Er pollenfilteret ditt tett, eller hvis du ikke har det, ac radiator/selve "luftdistribusjonsboksen" din full av drit? blir jo ikke no varme om lufta knapt nok beveger seg oh, btw.. kanskje verdt å sjekke potmetert til vifta , og kanskje til og med vifta, om det ovenfor ikke hjalp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2010 vifta går som den skal å hører ingen ulyder i fra den, pollenfilteret ble byttet i sommeren... hvor sitter denne "luftdistribusjonsboksen"? potmeteret? en regulator eller noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2010 Har samme problem med min bil, kjørte 15 mil i 35 minusgrader, vinduene frøys etter 10mil Så blir å følge med på denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2010 vifta går som den skal å hører ingen ulyder i fra den, pollenfilteret ble byttet i sommeren...hvor sitter denne "luftdistribusjonsboksen"? potmeteret? en regulator eller noe sånt? Potmeter er på gamle biler.. det er rett og slett en variabel motstand slik at du kan regulere hastigheten på vifta. På nyere biler så er det vel sikkert en litt mer diskre variant i form av kretskort. Men du kan jo sette vifta på fullt mens bilen og vifta går og måle spenning på vifta om du tviler på at den går på maks. Sorry, jeg visste ikke helt hva jeg skulle kalle boksen, men det jeg mener er alle "gangene og kanalene luften går igjennom fra vifta før den kommer ut dysene dine. Men om du har pollenfilter så er det trolig ikek dritt som er problemet. Men skal sies ta på min b3, så var det noen klovner om hadde vært der og bytta varmeregistert bak dashen.. det de hadde gjort da var å herpe litt av "boksen" der den kobles sammen mellom andre deler. Dette første til at de ikke fikk den sammen igjen og det ble en lekasje... noe vi fant ut på en 8-9timers tur hjemover på vintern... problemet med dette var at det var før varmeregistert og den sto å spydde ut kaldluft på beina til passasjeren og det ble aldri noe ordentlig varme i coupeen Andre problemer, kan være spjelda i denne boksen som ikke helt funker eller er som på b3/b4, hvor stoffet kan bli råttent og lufta går rett igjennom noen hull som er der. Det kan føre til at lufta ikke vil gå der du ønsker, gjennom varmeregistert osv. Har du varme i registeret ditt i coupeen og sirkulasjon så er det nok bare å pele ting frahverandre.. Vel, det er ideene mine, lykke til med feilsøkinga/finninga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...