Anbefalte innlegg

Har en Audi S3 8L 2001-mod der ESP'en ikke fungerer.

Det er ingen lamper som lyser og får heller ikke opp noe feilkode ved diagnose med VAGCOM.

Hadde en feilkode på bremselysbryteren men den er skiftet. Men det som er saken er at når jeg kjører på vinterføre og gir på, så spinner alle hjulene, men ingen reaksjon fra "antispinn". Samme hvis jeg får en liten sleng så er det heller ikke noe "antiskrens" som vil rette på bilen. Og ja, jeg har ESP:p Når jeg trykker på ESP knappen kommer lyset i instrumentpanelet, men med en gang jeg slipper knappen forsvinner lyset. Så lyset lyser bare når jeg trykker på knappen. Gutta på Møller Bil skjønte heller ikke hva som kunne være galt. De tok en diagnose og prøvekjørte bilen uten hell. Eneste han som sjekket bilen kunne tenke på var at kanskje noen koder var endret.

 

Noen her inne som har noen gode forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har skrevet feil i overskriften.

:( ESP fungerer ikke!

 

du mener vel:

: smil : ESP fungerer ikke!

 

Standard oppstartsmodus forrige vinter når jeg kjørte Golf 4 4Motion var: start motor, slå av ESP, på med selen, ut og kjør :) Herrlig å slippe å glane på det gule lyset hele tiden vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe:p Er jo greit når jeg skal ute å leke;) Men der jeg bor hadde det vært greit å kunne koblet det inn igjenn:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være Luftmasse måleren din faktisk som gjør dette.

Evt en turtallsføler ( ABS FØLER )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være Luftmasse måleren din faktisk som gjør dette.

Evt en turtallsføler ( ABS FØLER )

 

Men skulle jeg ikke da fått opp en feilkode på VAGCOM?

LMM er renset og fungerer som bare det. Aldri hatt noe kødd med den. Men man vet jo aldri:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være at du har kobla ut kretsen for trykkregulering som ligger oppå coilene, er b.la en vaakumbeholder samt en magnetventil som sørger for å åpne dumpventilen når den skal kutte gasspådraget. ESPen bruker denne blant annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være at du har kobla ut kretsen for trykkregulering som ligger oppå coilene, er b.la en vaakumbeholder samt en magnetventil som sørger for å åpne dumpventilen når den skal kutte gasspådraget. ESPen bruker denne blant annet..

 

Hmm. Kan det ha noe med denne feilen å gjøre?

 

 

Address 01: Engine Labels: None

Part No: 8N0 906 018 J

Component: 1.8L R4/5VT G 0004

Coding: 10710

Shop #: WSC 00303

VCID: 387432DC3221

WAUZZZ8LZ1A074968 AUZ7Z0Y1718135

 

1 Fault Found:

17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction

P1200 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er denne Vidar referer til ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er denne Vidar referer til ja.

 

Da blir det en tur opp til Møller etter skolen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny N249 montert men ingen forandring:( Noen flere forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les ut feilkoder på kanal 03 bremseelektronik:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Address 03: ABS Brakes Labels: 8N0-907-379-MK20-E.lbl

Part No: 8N0 907 379 E

Component: ESP 20 CAN V005

Coding: 16400

Shop #: WSC 00186

VCID: 3E7824C4101F

 

No fault code found.

----------------------------------------------------------

 

Ingen feilkode der. Rare greier dette her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig spess, da ESP lampa skal lyse konstant ved feilfunksjon. Forsøkt å gjøre bilen strømløs i noen min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da den var hos Møller i Trondheim og da var bilen uten batteri i flere dager, så du kan vel egentlig si at jeg har prøvd det også;)

 

Men hvis det er noen som har montert en slik Haldex Controler med 50/50 fordeling frem og bak på bilen. Vil ESP'en da være ute av funksjon? Synes bakenden kommer ganske kjapt på snø og is iforhold til hva andre sier. Merker egentlig ikke noe særlig at den spinner forran og så bak. Føles som om alt kommer med en gang:p

Skal og sies at tidligere eier hadde fått skiftet haldex pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haldexen skal koble ut ved bremsing/esp innslag. Ellers vil ikke ESP/ABS kunne regulere som den skal. Det er godt mulig at den kobles ut med slik haldexkontroller om den ikke kobler ut ved bremsing/låsing..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Men da er det jo litt rart at ABS'en fungerer utmerket men ikke ESP: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Men da er det jo litt rart at ABS'en fungerer utmerket men ikke ESP: klø :

 

Veit ikke hva den haldex kontrollern din gjør med ESP eventuelt, men var dette et problem som oppsto samtidig som den ble montert? eller skjedde det uavhengig av når det ble montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt overta den kontrolleren jeg, er ikke ESP på min bil alikevel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på cupraen lyst esp lampa når lmm var fucka(var på vei ut ikek helt ødelagt)jeg bytta og lampa ble bort etter en kjøre tur.logg block 002 så ser du om den finker som den skal.

Ikke sikkert det er feilen på din men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg montert noe og ikke vet jeg om det er montert en heller, men etter å lest litt rundt så står det at kontrolleren ikke skal ha innvirkning i sikkerhets systemene. Så det er nok mulig at det er bare jeg som har skutt i blinde med den kontrolleren:p

Men viser det seg at det er en slik kontroller som har gjemt seg under bilen så skal du få kjøpe den Vidar;) hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på cupraen lyst esp lampa når lmm var fucka(var på vei ut ikek helt ødelagt)jeg bytta og lampa ble bort etter en kjøre tur.logg block 002 så ser du om den finker som den skal.

Ikke sikkert det er feilen på din men

 

Har ikke hatt noe problemer med LMM'en og får heller opp noe feilkode på block 002. Men det som er rart er at lampa ikke lyser. Funker ikke ESP'en så skal lampa lyse og noen feilkoder skal dukke opp etter hvert.

Skjønner ikke dette jeg. Her er det noe muffins: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En dårlig G249 lengde accellerasjons sensor kan skape samme problem med ESP/ASR svikt feks, men dette blir jo bare synsing, denne burde også gi feilmeldig og ikke slike symptomer med lampe som ikke lyser osv som du har. Tror nok du burde få den på noe litt mere utvidet feilsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror du en slik vil koste? De på Møller i Trondheim sa at den eneste muligheten var at en av teknikerne deres måtte feilsøke for å finne ut av problemet. Men dette kunne ta en hel dag, og så mye penger får jeg ikke av lånekassen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det husker jeg ikke, men vil ikke anbefale deleskift som feilsøkingsmetode:) Blir fort dyrere enn å bare få en tekniker til å feilsøke litt:) Kan ikke skjønne at noe sånnt kan ta en hel dag, er ikke så komplekst system, og feilen er tilstede konstant noe som gjør feilsøkingen vesentlig lettere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.