#26 Skrevet November 1, 2010 Skjønner;) De går vel sikkert ikke med på en fast pris heller regner jeg med:p hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 1, 2010 Skjønner;) De går vel sikkert ikke med på en fast pris heller regner jeg med:p hehe.. Nei, men du kan sette et pris-tak for feilsøkingen før det påbegynnes:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 1, 2010 Skal høre litt med gutta på Møller for å få noen synspunkter på timeforbruk osv:) Takk for hjelpen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 2, 2010 på cupraen lyst esp lampa når lmm var fucka(var på vei ut ikek helt ødelagt)jeg bytta og lampa ble bort etter en kjøre tur.logg block 002 så ser du om den finker som den skal.Ikke sikkert det er feilen på din men Du Sindre. Hva skal jeg egentlig se etter når jeg logger block 002? Tror jeg misforstod hva du mente med å logge den. Før jeg begynner å kjøre viser alle 4 rutene 255km/h, og når jeg kjører står det bare 1km/h på de to til venstre. Har lagret loggen, så kan legge den ut. Det var block 002 på ABS du mente ja? Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 3, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 3, 2010 Du Sindre. Hva skal jeg egentlig se etter når jeg logger block 002? Tror jeg misforstod hva du mente med å logge den. Før jeg begynner å kjøre viser alle 4 rutene 255km/h, og når jeg kjører står det bare 1km/h på de to til venstre. Har lagret loggen, så kan legge den ut. Det var block 002 på ABS du mente ja? Sent from my GT-I9000 using Tapatalk nei ikke på ABS.på motor for og se at lmm funker som den skal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 3, 2010 Okei;) my bad:p hehe.. skal se på den litt senere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 3, 2010 Du Sindre. Hva skal jeg egentlig se etter når jeg logger block 002? Tror jeg misforstod hva du mente med å logge den. Før jeg begynner å kjøre viser alle 4 rutene 255km/h, og når jeg kjører står det bare 1km/h på de to til venstre. Har lagret loggen, så kan legge den ut. Det var block 002 på ABS du mente ja? Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Nå husker jeg ikke om block 2 på ABS er abs sensorene, men utfra hvordan du beskriver den, så høres det ut som det. Og der skal det IKKE stå 255 km/t. De skal vise 0 når bilen står i ro, og faktisk hastighet når du kjører. Passerer du, tror det er rundt 30 km/t, så slutter vag-com og lese verdiene av seg selv. Tror du har en meget muffens feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 3, 2010 Nå husker jeg ikke om block 2 på ABS er abs sensorene, men utfra hvordan du beskriver den, så høres det ut som det. Og der skal det IKKE stå 255 km/t. De skal vise 0 når bilen står i ro, og faktisk hastighet når du kjører. Passerer du, tror det er rundt 30 km/t, så slutter vag-com og lese verdiene av seg selv. Tror du har en meget muffens feil. I block 001 kan man lese av hastigheten på alle 4 hjul. Men på block 002 står det "starting speed" eller noe slikt. Ikke noe feil på block 001. Der måler den helt perfekt. Så hva man måler i block 002 det vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 3, 2010 Det var jo enda bra det da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 3, 2010 (endret) Hei, det er jo typisk at feil oppstår ved endring, så dersom feilen kom etter bytte av bremeslysbryteren tror jeg en feilsøking rundt denne ville vært lurt.... Dersom bremselysbryteren din er av typen med to brytere vil brytere 1 lukke seg når du bremser og aktiverer bremselys, ABS og HALDEX ECU. Den andre bryteren åpner når du bremser, og "gir beskjed" til motorstyringen/ECU. Hvis du har tilgang til vag-com tror jeg en rask sjekk av hva ABS og ECU kontrolleren "ser" ville vært nyttig: 03 -ABS brakes, 08 - Mess. Blocks, Group 002: Blokk 1 tror jeg skal ha verdien "Aktivated" når bremsepedalen er i bruk 01 - engine, 08 - read measuring block, Group 06: Blokk 2 tror jeg skal ha verdien 000 når bremsepedalen ikke er i bruk, og 011 når den presses ned. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 8, 2010 Ny ESP "knapp" i dashbord er bestilt. Får se om det blir noe forskjell. De på Møller trodde at denne kunne "fjuske" litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 8, 2010 har du ettermontert xenon på bilen din? jeg hadde samme problem på min a4. kobla xenonlysene over rele og så har problemt borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 8, 2010 Det er nok originalt xenon på min;) Men takker for tipset:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 10, 2010 Da er ESP-bryteren byttet men ingen forandring:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 11, 2010 Jeg har også opplevd at ESP plutselig har falt ut. Byttet coiler, bremseskiver og klosser, samt en del annet rask. Ikke kommer den tilbake heller, men nå tror jeg bare jeg gir f'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 11, 2010 Jeg kan jo legge til at dette ligner litt på den gangen jeg hadde blåst en sikring ved å kjøre med en tilhenger som var feilkoblet: ESP-lampa lyste konstant. Var innom verksted da også, og de fant ingen feil på VAG-COM og skulle til å bytte bremselysbryter. Jeg gikk over alt som var av sikringer og jammen fant jeg ikke en som var gåen (den så ikke engang brent ut fra utsiden). Det gav seg også utslag i at bremselyset var på hele tiden, men det har du sikkert sjekket allerede så dette ble jo mest ranting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 11, 2010 Har tatt ut alle relevante sikringer, men alle var intakte. Men skal sjekke en gang til bare for å være sikker. Takk til alle som kommer med råd og tips:D Plutselig dukker det opp en luring med noe jeg ikke har sjekket;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 11, 2011 Ingen flere med gode forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...